ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

قیمت لیفان x60 اتوماتیک رسما اعلام شد؛ رقیب مستقیم برای چانگان سایپا

خرید یک خودرو شاسی بلند این روز ها به هدف بسیاری از خانواده های ایرانی تبدیل شده و خودروسازان نیز در راستای سیراب کردن این نیاز شایع جهانی، کراس اور های شهری کوچکی را با مشخصات و ...

سروش نیرومند
نوشته شده توسط سروش نیرومند | ۵ مرداد ۱۳۹۵ | ۲۱:۳۰

خرید یک خودرو شاسی بلند این روز ها به هدف بسیاری از خانواده های ایرانی تبدیل شده و خودروسازان نیز در راستای سیراب کردن این نیاز شایع جهانی، کراس اور های شهری کوچکی را با مشخصات و ویژگی های متفاوت راهی بازار کرده اند.
در بازار شلوغ کراس اور های پرطرفدار شاهد حضور چینی های پر ادعا و نسبتا بی کیفیتی هستیم که که بیشتر در ظاهر مشابه خودروهای SUV هستند و در باطن عملا با یک خودرو سواری تفاوت فنی محسوسی ندارند.

چنین خودروهایی با قیمت‌های نسبتا دست یافتنی عرضه می شوند و از این رو بخش عظیمی از بازار را در اختیار گرفته اند .

8o007ayokbf9m0vrhfypدر نیمه ی دوم سال 91 شاهد عرضه ی لیفان x60 به بازار کشور بودیم که علیرغم وجود برخی مشکلات شایع در مجموعه دیسک و صفحه و سیستم تعلیق، به خودرو موفق و پر فروشی بدل شد و امروز بعد از گذشت 5 سال نسخه اتوماتیک آن با ظاهری متفاوت و فیس لیفت شده راهی بازار شده است .

Img3677986_800-765x510 (2)
ایکس60 سی.وی.تی یا اتوماتیک محصول جدید کرمان موتور از 3 سال یا 60 هزار کیلومتر گارانتی برخوردار است. این محصول شاسی بلند 64 میلیون و 100 هزار تومان قیمت گذاری شده است و قرار است فروش آن با 19 میلیون و 500 هزار تومان پیش پرداخت آغاز شود.

ایکس60 اتومات علیرغم وجود برخی تغییرات ظاهری از نظر مشخصات فنی با نسخه دنده ای یکسان است و از موتور 1800 سی.سی با قدرت حدودی 133 اسب بخار بهره می برد.

7263-

تنها تفاوت فنی مدل اتوماتیک نسبت به نمونه دنده ای به گیربکس اتوماتیک CVT این نمونه محدود می شود.

سایر امکانات و تجهیزات این خودرو شامل پاور ویندوز، صندلی چرمی، دوربین دنده عقب، سیستم پخش دی.وی.دی با 6 بلندگو، سان روف، رینگ 16 اینچ آلومینیومی، ایربگ راننده و سرنشین جلو، ترمز ABS و EBD، کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان و سنسور نور برای روشن شدن اتوماتیک چراغ ها و ... می شود.

Img3677810_800-765x510 (2)

لیفان X60 در نسخه دنده ای، خودرو چندان تند و چابکی نیست و با شتاب صفر تا صد در حدود 13.2 ثانیه، در زمره خودروهای بسیار معمولی از نظر قابلیت های حرکتی (در قیاس با سایر خودروهای موجود در بازار) قرار می گیرد.

اما نکته قابل تامل در خصوص مدل اتوماتیک، افت قابل توجه شتاب و تضعیف قابلیت های حرکتی به دلیل استفاده از گیربکس CVT خواهد بود، اما در عوض مهمترین مشکل فنی و کیفی مدل دنده ای (گیربکس) حالا به کلی رفع شده است و با گیربکس کاملا جدیدی مواجه هستیم.

هرچند شاید چنین تحولی به بهای از دست رفتن چند ثانیه در شتاب گیری با لیفان X60 اتوماتیک و کاهش صفر تا صد به مرز های 15 الی 16 ثانیه منجر شود.

files_cars_6696364[38b79778db8b367b6ffc39874d3af9a9]

در شرایط فعلی بازار می توان مهمترین رقیب مستقیم لیفان X60 را چانگان CS35 دانست، اما جالب است بدانید که در آشفته بازار فعلی صنعت خودرو، لیفان X60 اتوماتیک 64 میلیونی حریف برادران گران قیمت ترش از جک S5 اتوماتیک گرفته تا چری آریزو 5 و چری تیگو 5 نیز خواهد بود و می تواند با قیمت به مراتب کمتر (حدود 30 میلیون تومان ارزانتر از چری تیگو 5) سواری و کشش تقریبا یکسانی را نسبت به این خودرو 92 میلیونی ارائه دهد. از این رو انتخاب نسخه اتوماتیک لیفان X60 شاید برای برخی از افراد توجیه پذیر باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • ashkan_taghavi
    ashkan_taghavi | ۷ مرداد ۱۳۹۵

    لازم یادآوری کنم آشغالترین ماشینای چینی از همه داخلیا بهتره . پس لطفا اینقدر ضد چینی نگید

  • eslami
    eslami | ۶ مرداد ۱۳۹۵

    سلام سایتون عالیه .سعی کنید مشخصات ماشین ها رو کامل یاداشت کنید مثلا میزان مصرف سوخت رو نگفتید دوم اینکه الان ما نیازمند درک دردهمیدگر هستیم

    • سپهر زنگنه
      سپهر زنگنه | ۶ مرداد ۱۳۹۵

      سلام، متاسفانه اطلاعات فنی دقیقی از ماشین های چینی منتشر نمیشه و مصرف سوخت این ماشین هنوز مشخص نیست، اما جالبه بدونید که مدل ضعیف تر و کوچک تر و سبک تر ایکس 50 با موتور 1.5 لیتری در نسخه اتوماتیک حدود 10 لیتر در صد کیلومتر مصرف داره، بنابراین ارقام حدود 12 برای ایکس 60 اتوماتیک قابل پیش بینی هست.

  • bagher
    bagher | ۵ مرداد ۱۳۹۵

    توف تو پراید...پژو..لیفان....من بنز میخوام???

  • ناصر
    ناصر | ۵ مرداد ۱۳۹۵

    اشغالترین خودروهای دونیا خودرهای چینه ایرانم که مملکت نیست اشغال خونه اس

    • ali
      ali | ۵ مرداد ۱۳۹۵

      درتصریح جملت بگم که ایران بهترین کشور ازلحاظ جغرافیاییه،ومناسبترین کشور برا زندگیه وازاینا گذشته وطنمونه که یه مشت مدیرورئیس رئاسای نالایق باعث شده که منفورترین مکان برا زندگی برای مردم بیچاره بشه!حیف اون همه جوون که خونشون توجنگ هشت ساله ریخته شدتااین افراد وضع مملکتو ازیه کشوره جنگ زده بدتر کنن

  • مجید مارچ
    مجید مارچ | ۵ مرداد ۱۳۹۵

    مردم ما که همشون مدیر یا ریاست بانک رفاه. و.... که نیستن 64میلیون 100هزار تومان براشون اسون باشه خریدنش (ولی خدایی اون 100هزار تومان اگه تخفیف میداد میخریدم???)
    مردم اگه پول داشتن سر یه پراید بنجل اشغالی برا وام گرفتن تو صف نمیرفتن

مطالب پیشنهادی