ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پلیس فتا از دستگیری سارقان اطلاعات بیش از ۲۰۹ هزار حساب بانکی خبر داده است

رئيس پليس فتا به تازگی به تشريح چند خبر مهم در حوزه ی سایبری پرداخته است. پرونده ی دستگيری كلاهبرداران ۶ ميليارد تومانی در تهران، پيوستن مركز سايبری اينترپل به ائتلاف ضد داعش و پيگيری ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۵ مرداد ۱۳۹۵ | ۲۱:۴۵

رئیس پلیس فتا به تازگی به تشریح چند خبر مهم در حوزه ی سایبری پرداخته است. پرونده ی دستگیری کلاهبرداران ۶ میلیارد تومانی در تهران، پیوستن مرکز سایبری اینترپل به ائتلاف ضد داعش و پیگیری پرونده ی هکر عربستانی توسط پلیس فتا از جمله موارد مورد اشاره ی سردار هادیانفر بوده است.

سرقت اطلاعات حساب های بانکی توسط تعدادی از کارمندان ۲ شرکت تراکنش و امنیت

سردار کمال هادیانفر در حاشیه ی دیدار مردمی در دفتر نظارت همگانی، از کشف دو پرونده ی شاخص به ارزش بیش از ۶ میلیارد تومان خبر داده است.

رئیس پلیس فتا در تشریح این خبر اظهار داشته است: «در این خصوص بالغ بر ۲۰۹ هزار اطلاعات حساب بانکی مشتریان توسط تعدادی از کارمندان ۲ شرکت متوالی تراکنش و امنیت، سرقت شده بود که ۴ نفر از متهمان این پرونده دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند».

جرایم سایبری ۶۲ درصد رشد داشته اند

سردار هادیانفر اظهار داشته جرایم سایبری نسبت به سال قبل ۶۲ درصد افزایش داشته اند. به گفته ی ایشان، برداشت های غیر مجاز از حساب های بانکی، مزاحمت های اینترنتی، موضوعات اخلاقی، نشر اکاذیب و کلاهبرداری به ترتیب بیشترین جرایم را در این زمینه به خود اختصاص داده اند.

وی با اشاره به تلاش های جدی پلیس سایبری کشور در حوزه های اطلاع رسانی و آموزش عمومی شهروندان و کاهش برداشت های غیر مجاز، اذعان داشته که در این خصوص باید همکاری و تعامل بیشتری بین سازمان ها، بانک ها و مردم با پلیس صورت گیرد.

مرکز سایبری پلیس بین الملل به ائتلاف ضد داعش پیوست

رئیس پلیس فتا در خصوص جدیدترین عملیات بین المللی پلیس سایبری کشورمان بیان داشته است: «در آخرین نشست رؤسای پلیس های سایبری اوراسیا که در ماه جاری برگزار شد؛ پلیس فتا با ارائه ی گزارشی در خصوص فعالیت گسترده ی گروه های تروریستی مانند داعش، القاعده و النصره در فضای مجازی و انتقاد به مستندات ارائه شده در نشست مبنی بر باز بودن پروفایل های توئیتر، فیس بوک و برخی پیام رسان ها مثل تلگرام جهت فعالیت های گروه های تروریستی به منظور جذب، آموزش و به کارگیری نیروهایی برای انجام فعالیت های تروریستی در دنیا ارائه شد که خوشبختانه با حمایت چند کشور دیگر از ایران، منجر به ایجاد سیستم جدید مرکز سایبری اینترپل در جهت پیوستن به ائتلاف ضد داعش شد».

این مقام مسئول افزوده: «در نشست رؤسای پلیس های سایبری اوراسیا از تلاش های پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با جرایم سایبری تروریستی تقدیر شد».

پلیس فتا پرونده ی هکر عربستانی را پیگیری می کند

سردار هادیانفر با اشاره به پرونده ی هکر عربستانی، تأکید داشته که این حمله، ارزش مالی زیادی ندارد و هیچ گونه اطلاعاتی از سایت های دیفیس شده به سرقت نرفته است. ایشان در ادامه افزوده اند: «در این خصوص کلیه ی مستندات فنی و قانونی به پلیس کشور عربستان از طریق مجاری بین المللی پلیسی ارسال شده و منتظر اعلام پلیس عربستان در خصوص شناسایی و برخورد قانونی با هکر مذکور هستیم. پلیس عربستان می بایست بر اساس تعهدات و همکاری پلیسی پاسخ مستند، قانونی و فنی در این خصوص به پلیس سایبری ایران ارائه دهد».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • مهدیار
    مهدیار | ۶ مرداد ۱۳۹۵

    ایول، انقدر از نقاط ضعف گله می کنید، عملکرد خوب پلیس فتا در موارد مشابه هم ببینید

مطالب پیشنهادی