ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

چرا مایکروسافت باید با الهام گیری از پوکمون گو، نسخه واقعیت افزوده ماینکرفت را برای موبایل بسازد

اتفاقات عجیبی این روزها افتاده است؛ بچه ها بار دیگر به بیرون رفته اند تا بازی کنند. آن هم نه فقط یک بازی معمولی، یک بازی ویدیویی! تمامی این ها را مدیون پوکمون گو و ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۵ مرداد ۱۳۹۵ | ۲۳:۳۰

اتفاقات عجیبی این روزها افتاده است؛ بچه ها بار دیگر به بیرون رفته اند تا بازی کنند. آن هم نه فقط یک بازی معمولی، یک بازی ویدیویی! تمامی این ها را مدیون پوکمون گو و موجی که راه انداخته هستیم. نام پوکمون گو را که دیگر همه شنیده اید. همان طور که می دانید، مکانیزم های گیم پلی بازی با تکنولوژی واقعیت افزوده ترکیب شده و کاربر باید با استفاده از اسمارت فون خود به جستجوی پوکمون ها در دنیای واقعی بپردازد.

اکنون تصور کنید به واسطه حضور بازی های مشابه بیشتر، پدر و مادرها بتوانند بچه های خود را همچنان بیرون از خانه نگه دارند. شکی نیست محبوبیت این عنوان و حاشیه های بسیار زیادی که پدید آورده، دیگر ناشرها و سازندگان را مجاب به ساخت بازی های مشابه می کند. اما سوال اصلی اینجاست چه فرنچایز محبوبی می تواند مردم را دوباره به خود جذب کند؟

minecraft
مایکروسافت سال 2012 با هزینه 2.5 میلیارد دلار استودیو سازنده ماینکرفت را خریداری کرد. ماینکرفت پر فروش ترین عنوان تاریخ رایانه های شخصی و دومین بازی پر فروش تمام تاریخ - رتبه اول را تتریس دارد - است. این عنوان هم اکنون بیش از صد میلیون نسخه فروخته.

چون پیش از ساخته Niantic هم شاهد عناوین ,واقعیت افزوده بودیم. بنابراین طبیعی است فکر کنیم پوکمون گو یکی از موفقیت های خود را مدیون همین محبوبیت پوکمون ها است. شاید تنها فرنچایزی که بتواند راه این بازی را ادامه دهد، ماینکرفت باشد.

مایکروسافت نه تنها یکی از محبوب ترین عناوین را میان قشر کودکان دارد، بلکه روی ورژن هولولنز، هدست واقعیت افزوده ردموندی ها هنوز عرضه عمومی نشده، این بازی هم کار کرده اند. پس وقتش رسیده تا کمپانی سازنده اکس باکس به ساخت ماینکرفت واقعیت افزوده برای اسمارت فون ها روی بیاورد. به خصوص در این زمان که همچنان پوکمون گو روی لب های مردم زمزمه شده و خیلی ها را گرفتار خود کرده است.

augmented_reality
تصور کنید آینده صنعت سرگرمی به این سمت پیش برود؛ بیرون رفته و با عینک هایی که به چشم خود دارید نه تنها یک تجربه واقعیت افزوده داشته باشید، بلکه از نشستن های مکرر پشت میز هم راحت شوید؛ یک تیر و دو نشان. شاید ایده ماینکرفت واقعیت افزوده، شروعی بر این راه آینده نگرانه باشد.

هنوز نمی دانیم مایکروسافت چه برنامه هایی برای ماینکرفت هولولنز دارد اما ردموندی ها می توانند از بعضی المان های پوکمون گو الهام بگیرند و آن را به اسمارت فون ها بیاورند. تصور کنید به جهان بیرون قدم گذاشته و دنبال مصالحی بگردید که به واسطه آن ها بتوانید در دنیای واقعی، ساختمان هایی مجازی بسازید؛ پارک ها یا جنگل ها برای پیدا کردن چوب و سنگ، دریاچه یا ساحل برای پیدا کردن آب.

همچنین می توانیم شاهد حضور زامبی هایی مجازی به عنوان دشمنان باشیم. تازه فکر کنید در خیابان ها راه رفته و دیگر مخلوقات انسان ها را ببینید. یا حتی با دوستان خود دست به ساخت یک بنای عظیم مجازی بزنید. مطمئن نیستیم بازی بتواند به محوبیت پوکمون گو برسد اما فکر می کنیم، ماینکرفت تنها فرنچایزی است که می تواند به این بازی نزدیک شده و جذابیت هایی در سبک واقعیت افزوده به ارمغان بیاورد.

Pokemon-Go
ایده قرار گیری آیتم ها در مناطق گوناگون همانند پوکمون گو است؛ هر کدام از پوکمون ها به واسطه خصوصیات متفاوت خود در مکان های مختلفی هستند: کنار ساحل، جاهای مخروب و پارک ها. بد نیست بدانید خود استودیو Niantic هم بیش از ساخت پوکمون گو، عنوانی واقعیت افزوده با نام Ingress ساخته بود که مکانیزم های گیم پلی مشابه ساخته جدید آن ها داشت. اما به موفقیت پوکمون گو نرسید. اکنون شاید بهتر اهمیت حضور نام پوکمون را درک کرده باشید.

در آینده کلون های زیادی از پوکمون گو را میبینیم که طبیعتا بسیاری از آن ها فاجعه خواهند بود. ممکن است بعضی ها هم موفقیت های نسبی به دست بیاورند، اما بدون داشتن برند پوکمون پشت خود، کار راحتی در پیش نخواهند داشت. ولی ماینکرفت شاید بتواند دوباره هیاهو را به بازی های واقعیت افزوده باز گرداند. اما مایکروسافت باید بداند که محدود کردن چنین عنوانی به ویندوز فون یا هولونز درست نخواهد بود.

آن ها نیازمند سیستم های عامل های iOS و اندروید برای رسیدن به این موفقیت هم هستند. زمان واقعیت افزوده فرا رسیده است و ماینکرفت واقعیت افزوده نه تنها می تواند به موفقیت های برسد، بلکه قابلیت ارائه یک تجربه سرگرم کننده را هم دارد. نظر شما چیست؟ آیا ماینکرفت با این سبک و سیاق می تواند بازیکن ها را به خود جذب کند؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی