ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استریم ویدیویی زنده در پلتفرم واقعیت مجازی با دو کارت گرافیک جدید انویدیا

شرکت انویدیا امروز دو نمونه جدید از سری کارت های گرافیک حرفه ای Quadro معرفی کرد؛ خانواده ای که برای سیستم های حرفه ای و تجاری مورد استفاده قرار می گیرند. این دو کارت، P5000 و P6000 نام داشته ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۵ مرداد ۱۳۹۵ | ۲۱:۴۵

شرکت انویدیا امروز دو نمونه جدید از سری کارت های گرافیک حرفه ای Quadro معرفی کرد؛ خانواده ای که برای سیستم های حرفه ای و تجاری مورد استفاده قرار می گیرند. این دو کارت، P5000 و P6000 نام داشته و هر دو به آخرین تکنولوژی ها مجهز شده اند.

به P6000 که تصویر آن در فوق دیده می شود، می توان لقب سریع ترین کارت گرافیک تاریخ را اعطا کرد. در حالی که تیتان اکس از ۳۵۸۴ هسته پردازشی برخوردار است، تعداد هسته های پردازشی P6000 به ۳۸۴۰ می رسد و حجم حافظه رم آن نیز دو برابر گشته و به ۲۴ گیگابایت رسیده.

P5000 اما بیشتر به GTX 1080 نزدیک است و از ۲۵۶۰ هسته پردازشی استفاده می کند. اما حافظه رم آن به ۱۶ گیگابایت می رسد در حالی که GTX 1080، تنها ۸ گیگابایت حافظه رم دارد. اگر با حجم زیادی از دیتای سه بعدی کار می کنید، به نظر می رسد که دو نمونه جدید گزینه مناسبی برایتان باشند.

البته انویدیا با هدف خاصی این دو کارت را توسعه داده و می خواهد آنها را در دنیای نرم افزاری بر تخت پادشاهی نشاند. در واقع، این شرکت خبر می دهد هر دو کارت می توانند به خوبی از مزایای کیت توسعه جدیدی که با نام «VRWorks 360» در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفته استفاده کنند.

همانگونه که از نامش پیداست، این کیت توسعه یافته تا بتواند ویدیوهای مرتبط به پلتفرم واقعیت مجازی را توسعه دهد. می توان از ۳۲ دوربین به شکل همزمان استفاده کرد و با استفاده از این کارت گرافیک، نتیجه را به شکل زنده استریم نمود. چنین دستاوردی می تواند برای استریم زنده یک کنسرت یا رویدادی مهم در پلتفرم واقعیت مجازی و هدست های آن بسیار مفید باشد.

شرکت NVIDIA هنوز خبر نداده که کارت های P5000 و P6000 با چه قیمتی به دست مشتری خواهند رسید. لازم به ذکر است که Titan X در حال حاضر با قیمت ۱۲۰۰ دلار به فروش می رسد که البته حافظه رم کمتری در مقایسه با دو نمونه مورد بحث دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ami_ald
    ami_ald | ۶ مرداد ۱۳۹۵

    اه چقد اینا کارت گرافیک معرفی میکنن بسه دیگه بزار ۱۰۸۰ بیاد بعد

مطالب پیشنهادی