ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هنگام تماس با مراکز اورژانس، گوگل می تواند موقعیت جغرافیایی شما را هم به آن ها ارسال کند

بروزرسانی های Google Play Services همیشه جزء بهترین آپدیت ها برای کاربران اندروید بوده اند. شاید قابلیت هایی که در هر بروزرسانی به این سرویس اضافه می شوند، لزوما بهترین قابلیت های ممکن نباشند، اما در ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۵ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۱۵

بروزرسانی های Google Play Services همیشه جزء بهترین آپدیت ها برای کاربران اندروید بوده اند. شاید قابلیت هایی که در هر بروزرسانی به این سرویس اضافه می شوند، لزوما بهترین قابلیت های ممکن نباشند، اما در عوض %99 جامعه کاربران اندروید به سرعت و در پس زمینه آن ها را دریافت می کنند. آخرین قابلیت اضافه شده به این سرویس به مراکز اورژانس کمک می کند که وقتی با آن ها تماس می گیرید، موقعیت شما در نقشه را راحت تر از همیشه پیدا کنند.

به گفته گوگل، سیستم عامل اندروید با این بروزرسانی از قابلیتی برخوردار شده تا وقتی که با مراکز اورژانس تماس می گیرید، موقعیت جغرافیایی تان را از وای فای، جی پی اس یا آنتن های مخابراتی دریافت و به این مراکز ارسال نماید. البته گوگل به کاربران اطمینان خاطر داده که به هیچ عنوان این اطلاعات توسط خود کمپانی یا اشخاص دیگر رصد نخواهد شد.

تنها نکته ای که استفاده از این قابلیت را محدود می کند، نیاز آن به پشتیبانی توسط اپراتورهای تلفن همراه است. در حال حاضر فقط تعداد کمی از اپراتورهای کشورهای اروپایی مثل انگلستان و استونی (که از EMS پشتیبانی می کنند) قادر به استفاده از این قابلیت سیستم عامل اندروید هستند.

گوگل هنوز در مورد زمان ارائه این قابلیت برای ایالات متحده آمریکا صحبتی نکرده، کشوری که تکنولوژی مشابه EMS در آن Enhanced 911 (به اختصار E911) نام دارد. کلیه اپراتورهای بزرگ موبایل آمریکا از E911 پشتیبانی به عمل می آورند، اما هنوز مشخص نیست که چه موقع پشتیبانی از قابلیت جدید اندروید به آن ها اضافه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • M o h s e n
    M o h s e n | ۵ مرداد ۱۳۹۵

    آفرین ؛ عالیه این قابلیت .

مطالب پیشنهادی