ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ماشین هایی که احساسات انسان را درک می کنند
علمی

درک احساسات انسانی توسط ماشین ها به کمک هوش مصنوعی روسی

از روسیه خبر می رسد که گروهی از دانشمندان این کشور در آستانه برداشتن قدمی بزرگ در قلمرو توسعه هوش مصنوعی هستند. این گروه مدعی شده اند که تکنولوژی آنها در آینده بسیار نزدیک منجر به تولید ماشین ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۶ مرداد ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

از روسیه خبر می رسد که گروهی از دانشمندان این کشور در آستانه برداشتن قدمی بزرگ در قلمرو توسعه هوش مصنوعی هستند. این گروه مدعی شده اند که تکنولوژی آنها در آینده بسیار نزدیک منجر به تولید ماشین هایی خواهد شد که قابلیت درک احساسات انسانی را دارا هستند.

پروفسور الکسی سامسونویچ (Alexi Samsonovich) سرپرست تیم تحقیقاتی از «دانشگاه ملی مطالعات اتمی» روسیه می گوید که آنها در آستانه ایجاد جهشی بزرگ در علم هوش رایانه ای هستند. جهشی که او آن را معادل تمام پیشرفت های نیم قرن گذشته می داند.

این فرد باور دارد که هوش مصنوعی توسعه یافته به دست آنها، ربات ها را به ماشین هایی مستقل تبدیل می کند که می توانند به خوبی احساسات مختلف انسانی را درک نمایند. پروفسور سامسونویچ می گوید که چنین ماشین هایی قصه ها و داستان را می فهمند و می توانند درباره آنها بیاندیشند. چنین ماشین هایی همچنین می توانند به طور مستقل یاد بگیرند و آموزش ببینند.

اگر دولت روسیه بتواند هزینه های ادامه پروژه فوق را بپردازد، نتیجه تلاش های آنها تا چند سال دیگر به ثمر خواهد نشست.

پروفسور سامسونویچ می افزاید: «سه قابلیت یادگیری مستقل، درک احساسات انسانی و فهم داستان ها پیشرفت بزرگ مد نظر ما را محقق خواهد کرد. من باور دارم که ما به سرمایه گذاری بیشتر در این مسیر نیاز داریم، چرا که چنین پیشرفتی تمام جنبه های زندگی بشر را تحت تاثیر خود قرار می دهد. از دیدگاه من آینده قطعی ما، بستگی به نحوه توسعه هوش مصنوعی رایانه هایمان دارد، بنابراین پول هایی که امروز خرج آن می کنیم، به هیچ وجه هدر نخواهد رفت.»

لازم به ذکر است که با پیشرفت هر چه بیشتر تکنولوژی هوش مصنوعی، نگرانی ها نیز در خصوص آینده بشریت و احتمال تحت سلطه قرار گرفتن آن به دست ماشین ها نیز افزایش می یابد. تقریباً هیچ کس در دنیا وجود ندارد که بتواند احتمال وقوع آنچه در مجموعه فیلم های «نابودگر» (Terminator) بر سر انسان ها آمد را در حد محال بداند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی