ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت چینی LeEco با پرداخت 2 میلیارد دلار مالک Vizio خواهد شد

کمپانی Vizio امروز در جلسه ای در لس آنجلس اعلام کرد با دریافت مبلغ 2 میلیارد دلار تحت مالکیت شرکت چینی LeEco (سابقاً LeTV) قرار خواهد گرفت. البته انتظار نمی رود تغییر چندانی در ترکیب محصولات ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۶ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

کمپانی Vizio امروز در جلسه ای در لس آنجلس اعلام کرد با دریافت مبلغ 2 میلیارد دلار تحت مالکیت شرکت چینی LeEco (سابقاً LeTV) قرار خواهد گرفت. البته انتظار نمی رود تغییر چندانی در ترکیب محصولات موجود در بازار رخ دهد، زیرا آنها فعالیت تحت برند Vizio را به صورت زیرمجموعه کاملاً مستقل از LeEco ادامه خواهند داد.

ظاهراً تنها بخشی که مستقیماً به LeEco منتقل می شود، کسب و کار داده های بینندگان با نام Inscape است. سال قبل Vizio اعلام کرد قصد دارد سهام این بخش را به صورت عمومی عرضه کند، اما طبق قرارداد اخیر، Inscape به عنوان یک شرکت خصوصی مستقل تحت مالکیت «ویلیام وانگ» بنیانگذار Vizio به فعالیت ادامه خواهد داد.

طبق توافق های صورت گرفته، «وانگ» 51 درصد از سهام Inscape را در اختیار داشته و مابقی آن به کمپانی چینی تعلق می گیرد، ضمن اینکه مجوز استفاده از فناوری زیرساخت این بخش به مدت 10 سال برای LeEco صادر می شود. گفتنی است Inscape اطلاعات تماشای برنامه های تلویزیونی از سوی بینندگان را جمع آوری کرده و از داده های به دست آمده برای اهدافی همچون تبلیغات هدفمند استفاده می نماید.

لازم به ذکر است «وانگ» چهارده سال قبل Vizio را تأسیس کرد و با فروش تلویزیون های صفحه تخت با قیمتی کمتر از رقبا، در زمانی کوتاه به یکی از بزرگ ترین شرکت های تلویزیونی آمریکا بدل شد. اکنون LeEco با تملک کمپانی آمریکایی فوق قصد دارد جایگاه خود را در این کشور مستحکم تر از قبل سازد و محصولات کنونی و آتی خود از جمله اسمارت فون ها و خودروهای الکتریکی را در آمریکا عرضه نماید.

ظاهراً LeEco قصد دارد سرمایه گذاری قابل توجهی را در بخش تحقیق و توسعه انجام دهد، ضمن اینکه «مت مک رِی» مدیر ارشد فناوری Vizio نیز می گوید این شرکت به استراتژی اش مبنی بر عرضه نمایشگرهای مبتنی بر فناوری اختصاصی SmartCast خود وفادار خواهد ماند.

قطعاً ترکیب بزرگ ترین برند تلویزیون چین و دومین برند مطرح این صنعت در ایالات متحده آمریکا، نتایج جالبی را در پی خواهد داشت. ظاهراً عقد نهایی این قرارداد در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی انجام می گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۶ مرداد ۱۳۹۵

    بیا .vizio هم چینی شد?
    کاش زودتر ترامپ بیاد این قانون مسخره و یکطرفه اقتصاد آزاد رو فسخ کنه

مطالب پیشنهادی