ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قابلیت های جدید Word نوشتن مقالات علمی را ساده تر می کند؛ پررنگ تر شدن نقش یادگیری ماشینی در این نرم افزار [تماشا کنید]

اگر از چند نسخه اخیر Microsoft Word استفاده کرده باشید، می دانید که تغییرات خیلی خاصی در آنها به چشم نمی خورد. در حال حاضر به نظر می رسد Word امکانات کاملی را در اختیار ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۶ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۳:۳۰

اگر از چند نسخه اخیر Microsoft Word استفاده کرده باشید، می دانید که تغییرات خیلی خاصی در آنها به چشم نمی خورد. در حال حاضر به نظر می رسد Word امکانات کاملی را در اختیار دارد، اما مایکروسافت با ما هم عقیده نیست و قصد ندارد از توسعه و افزودن ویژگی های جدید به آن دست بردارد.

طبق گزارش منابع خبری، ردموندی ها ویژگی جدیدی با نام Researcher به برنامه Word افزوده اند که نوشتن مقالات تحقیقاتی را بسیار ساده تر خواهد کرد.

سرویس Researcher از «Bing Knowledge Graph» یا «گراف دانش بینگ» برای جستجوی محتوا از اینترنت استفاده کرده و نتایج به دست آمده را مستقیماً به Word منتقل می کند. مایکروسافت فهرستی از منابع و مراجع معتبر را در اختیار گرفته و قصد دارد آن را به مرور توسعه دهد. اگر محتوایی را از منابع نمایش داده شده به مقاله خود اضافه کنید، نام منبع و ارجاع به آن مستقیماً در فهرست منابع مقاله شما ذکر خواهد شد.

لازم به ذکر است اگر کاربر Office 365 هستید، این ویژگی در اختیار شما قرار گرفته و غول نرم افزاری آمریکایی قصد دارد قابلیت فوق را به زودی برای تمامی نسخه های نرم افزار آفیس از جمله اپلیکیشن های موبایل اضافه نماید.

در کنار سرویس Researcher، مایکروسافت قابلیت جدیدی تحت عنوان Editor را به Word اضافه کرده. با وجود اینکه نرم افزار مورد بحث همواره به ویژگی های بررسی املایی و دستوری مجهز بوده، اما Editor جدید می تواند خدمات پیشرفته تری را در این زمینه ارائه دهد.

برای ارائه سرویس Editor شرکت مورد بحث از مهارت های یادگیری ماشینی برای پردازش محتوی استفاده کرده و با نشان دادن کلماتی که به تعداد زیاد استفاده شده اند، سبک نوشتاری شما را بهبود می بخشد. علاوه بر آن، ویراستار جدید می تواند به مرور کلمات و عبارات جدیدی را به شما آموزش دهد تا از آنها در نوشته های خود بهره گیرید. همچون همیشه، غلط های املایی با زیرخط قرمز و غلط های دستوری با زیرخط آبی نمایش داده می شوند، اما پیشنهادات جدید در مورد سبک نگارش با زیرخط طلایی مشخص خواهند شد.

ظاهراً Excel از آپدیت ماه جاری بی نصیب مانده، اما Outlook و PowerPoint پیشرفت هایی را تجربه کرده اند. ویژگی Focused در Outlook در حال حاضر در نسخه های موبایل این اپلیکیشن مشاهده شده و ایمیل های مهم شما در قسمتی جدا دسته بندی می کند. 

همچنین قابلیت ذکر نام افراد با علامت @ در ایمیل نیز به نسخه های دسکتاپ و Mac اوت لوک اضافه شده، اما مایکروسافت می خواهد این ویژگی را به نسخه های iOS، اندروید و ویندوز 10 موبایل نیز بیاورد.

PowerPoint نیز که در سال گذشته قابلیت جذاب Morph را عرضه کرد، امسال با ویژگی جدیدی تحت عنوان Zoom به روز رسانی می شود. این قابلیت برای ارائه اسلایدها به صورت بخش بندی شده استفاده شده و با استفاده از آن، بینندگان دقیقاً متوجه می شوند تا پایان ارائه چقدر باید انتظار بکشند. قابلیت Zoom برای PowerPoint 2016 امروز برای نسخه PC عرضه می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Sina_Berenji
    Sina_Berenji | ۶ مرداد ۱۳۹۵

    محبوبترین نرم افزار دسکتاپ کل جهان!

مطالب پیشنهادی