ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت جدیدی از اپل منتشر شد؛ قلم استایلوس چندمنظوره

قلم های استایلوس ساده، با کیفیت و حساس به فشار برای تبلت ها بسیار کاربردی است، اما آیا می توان این ویژگی ها را برای کاربران دسکتاپ نیز ارائه کرد؟ ظاهراً اپل در آخرین پتنت های ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۶ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۵:۴۵

قلم های استایلوس ساده، با کیفیت و حساس به فشار برای تبلت ها بسیار کاربردی است، اما آیا می توان این ویژگی ها را برای کاربران دسکتاپ نیز ارائه کرد؟ ظاهراً اپل در آخرین پتنت های ثبت شده به پیاده سازی ایده فوق پرداخته.

این کمپانی در آخرین پتنت فناوری خود نوعی قلم استایلوس را نشان داده که به عنوان ابزار ترسیم، ماوس و حتی اهرمک (جوی استیک) قابل استفاده خواهد بود.

کوپرتینویی ها در مجموعه 17 پتنت ثبت شده در این زمینه، نوعی قلم استایلوس مجهز به حسگر فشار و حسگرهای حرکتی 6 و 9 محوره را معرفی و توصیف کرده اند. به عقیده آنها وسیله مورد بحث می تواند جایگزین تجهیزات جانبی مختلفی بشود.

مثلاً قلم مورد بحث بر روی صفحات لمسی معمولی می تواند مانند یک قلم عادی عمل می کند، اما اگر آن را از روی سطح برداشته و در هوا تکان دهیم، انواع ژست های حرکتی یا جابجایی نشانگر ماوس را می توان به وسیله آن انجام داد.

همچنین با ثابت نگه داشتن این وسیله بر روی بخش انتهایی، می توان از آن شبیه به یک جوی استیک استفاده کرد، یا با چرخاندن آن به چپ و راست، شیئی را بر روی صفحه نمایش جابجا کرده یا چرخاند.

این محصول بسیار پیشرفته تر از قلم های کنونی و حتی Apple Pencil به نظر می رسد، اما خب، مطلع هستید که همه پتنت ها به تولید محصول نهایی ختم نمی شوند.

با این حال طبق تصاویر منتشر شده، ظاهراً قلم استایلوس مورد بحث در کنار کامپیوتری شبیه به Mac استفاده می شود، بنابراین حداقل می دانیم اپل به ساخت این وسیله جانبی برای محصولات دسکتاپ خود اندیشیده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی