ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استفاده از مسدودکننده های تلفن همراه، بدون مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات غیرقانونی است

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری اعلام كرده است استفاده از مسدود كننده‌ های تلفن همراه یا اصطلاحاً jammer، فقط با دريافت مجوز از سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديویی مجاز است. حسين فلاح جوشقانی ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۶ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۴۵

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری اعلام کرده است استفاده از مسدود کننده‌ های تلفن همراه یا اصطلاحاً jammer، فقط با دریافت مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مجاز است.

حسین فلاح جوشقانی در این زمینه گفته است: «ضوابط فنی و مقررات مسدود کننده‌ های تلفن همراه، از سال ۸۸ در کشور لازم‌ الاجرا بوده و بر اساس این ضوابط، استفاده از مسدود کننده‌ های تلفن همراه تنها درصورت دریافت مجوز از رگولاتوری و فقط در موارد مشخص شده در این مصوبه مجاز است».

مسدود کننده ی موبایل دستگاهی است که با انتشار سیگنال های رادیویی، باعث قطع ارتباط بین تلفن های همراه موجود در محیط و فرستنده ی امواج تلفن همراه می شود. به بیان ساده دستگاه مذکور می تواند در محدوده ی برد خود، آنتن دهی موبایل را به صفر برساند.

گفتنی است انواع مختلف و متعددی از این نوع مسدود کننده ها، حتی انواع قابل حمل آن، در حال حاضر به وفور یافت می شوند و در مکان های مختلف نظیر سالن های کنفرانس، سالن های امتحانات، بیمارستان ها و غیره مورد استفاده قرار می گیرند.

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری در ادامه ی سخنان خود افزوده است: «عمده ی مسدود کننده‌ های غیرمجاز، دارای توان تشعشعی بالاتر از حد استاندارد هستند که علاوه بر آسیب رساندن به شبکه‌ های ارتباطی و اختلال در خدمات‌ رسانی به مردم، سلامت افرادی که در معرض امواج این تجهیزات قرار می گیرند را نیز به خطر می اندازند».

جوشقانی درباره ی پیامد های استفاده ی غیر مجاز از این دست تجهیزات گفته است: «با کسانی که بدون مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از مسدود کننده‌ های تلفن همراه استفاده کرده و در شبکه ی رادیویی اپراتور های تلفن همراه اختلال ایجاد می کنند، تمامی دستگاه های غیرمجاز آنان جمع‌ آوری ‌شده و به صورت قانونی با آنان برخورد می شود».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • علیرضا بدری
    علیرضا بدری | ۶ مرداد ۱۳۹۵

    درمورد پارازیت چیزی نگفتن؟

    • سامان
      سامان | ۶ مرداد ۱۳۹۵

      افزودند پارازیت مجاز است

  • امیر بابایی
    امیر بابایی | ۶ مرداد ۱۳۹۵

    منظورشون ابنه دنگ ما فراموش نشه! ثابت شدست که نظام و زیر مجموعه های اون تا وقتی خودشون تأمین بشن کوچکترین اهمیتی به مردم نمیدن...

مطالب پیشنهادی