ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

گزارش مالی نینتندو از سه ماهه دوم سال 2016؛ ضرر عملیاتی 49 میلیون دلاری و ادامه فروش ضعیف Wii U

بنابر گزارش مالی اخیر نینتندو، فروش بسیار ضعیف و 220 هزار واحدی کنسول Wii U سبب شده تا این کمپانی ساکن کیوتو در سه ماهه اخیر، با ضرر عملیاتی 5.13 میلیارد ینی (برابر با 48.6 ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۶ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

بنابر گزارش مالی اخیر نینتندو، فروش بسیار ضعیف و 220 هزار واحدی کنسول Wii U سبب شده تا این کمپانی ساکن کیوتو در سه ماهه اخیر، با ضرر عملیاتی 5.13 میلیارد ینی (برابر با 48.6 میلیون دلار) مواجه شود. نینتندو در گزارش خود، قدرت گرفتن واحد پولی ین را یکی از دلایل رشد 31.3 درصدی و دستیابی به نرخ درآمد 62 میلیارد ینی (معادل 587 میلیون دلار) ذکر کرده و می گوید 72 درصد از این درآمد، از کشورهای خارجی به دست آمده است.

12 ماه پیش بود که نینتندو اعلام کرد به بهترین سه ماهه مالی خود از سال 2012 تا آن زمان دست یافته و بعد از کنار گذاشتن Wii برای همیشه، روی Wii U تمرکز خواهد کرد. حالا امسال نیز شرایط مشابهی ایجاد شده و نینتندو آماده است با فراموش کردن سرنوشت ناگوار Wii U، یکبار دیگر به افق نگاه کرده و آینده ای روشن برای کنسول مورد انتظار NX رقم بزند؛ کنسولی که بنابر گزارش امروز، پلتفرمی هیبریدی خواهد بود و به جای دیسک های سنتی، از کارتریج بهره می برد.

کنسول NX هنوز به صورت رسمی معرفی نشده است اما اگر گزارش اخیر یوروگیمر حقیقت داشته باشد، می توان از آن هم به عنوان کنسول دستی و هم به عنوان کنسول خانگی استفاده نمود. همچنین در گزارش آمده که تولید پردازنده NX برخلاف تصورهایمان، توسط AMD ساخته نمی شود و برعهده کمپانی انویدیا خواهد بود. بنابراین می توان به این نتیجه رسید که نینتندو دیگر از خیر رقابت مستقیم با مایکروسافت و سونی گذشته و استراتژی های جدید و متفاوتی را دنبال می کند.

ناگفته نماند که تلاش های نینتندو برای ورود به حوزه موبایل گیمینگ و آوردن عناوین محبوبش به این پلتفرم، تاثیرهای خود را نمایان کرده؛ هرچند که با روندی کند دنبال می شود. برای مثال 1.65 میلیارد ین (یا 15.6 میلیون دلار) از درآمد نینتندو در سه ماهه قبل، از طریق دیوایس های هوشمند و فروش حقوق انتشار عناوین مختلف به دست آمده است.

در همین حال باید خاطر نشان کرد که موفقیت عظیم بازی Pokemon Go تقریباً هیچ تاثیر چشمگیری در درآمد نینتندو نداشته است که کاملا منطقی به نظر می رسد. این کمپانی چندی پیش مجبور شد برای شفاف سازی برخی از شائبه های به وجود آمده، توضیح دهد که تنها 32 درصد از سهام کمپانی Pokemon را در اختیار دارد که خود آن نیز سهم کوچکی از درآمد پوکمون گو را به دلیل فروش حقوق انتشارش به استودیوی Niantic Labs دریافت می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی