ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آخرین بروزرسانی گوگل مپس رابط کاربری آن را بهینه سازی می کند

گوگل اخیرا تغییراتی در نسخه های اندروید، iOS و تحت وب اپلیکیشن نقشه اش Maps اعمال کرده تا برای کاربر از همیشه قابل درک تر باشد. در گوگل مپس به روز شده خطوط حاشیه جاده ها حذف شده و ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۶ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۵:۱۵

گوگل اخیرا تغییراتی در نسخه های اندروید، iOS و تحت وب اپلیکیشن نقشه اش Maps اعمال کرده تا برای کاربر از همیشه قابل درک تر باشد. در گوگل مپس به روز شده خطوط حاشیه جاده ها حذف شده و فونت نوشته ها تغییر کرده اند؛ تغییراتی که به گفته گوگل می توانند مشاهده وضعیت ترافیک، ایستگاه های قطار و دیگر نقاط کلیدی روی نقشه را برای کاربر تسهیل نمایند.

گوگل از مزیت این رابط کاربری جدید و خلوت، برای برجسته سازی نقاط جالب توجه و علامت گذاری محله های دارای آیتم های زیاد با رنگ نارنجی برای بررسی بهتر توسط کاربر استفاده کرده است. نقاط جالب توجه روی نقشه توسط یک الگوریتم برنامه نویسی تشخیص داده می شوند. گوگل مپس با به کارگیری این الگوریتم قسمت هایی از شهر که بیشترین مغازه ها و رستوران ها در آن قرار دارند را برای کاربر برجسته کرده تا راحت تر قادر به بررسی و جستجوی در آن باشد.

البته گوگل می گوید که در شهرهای بزرگی همچون نیویورک، برای عمل الگوریتم مذکور از کمک های انسانی هم بهره گرفته است. اما تغییر دیگر گوگل مپس، تحول رنگ بندی آیتم ها در نقشه است. آزادراه ها و بزرگراه ها حالا با سایه های نارنجی و زرد در نقشه مشخص می شوند، بیمارستان ها و مدارس با بژ و خاکستری، و پارک ها و مجموعه های آبی به ترتیب با رنگ های سبز و آبی.

این تغییرات را می توانید همین حالا در نسخه های iOS، اندروید و تحت وب گوگل مپس مشاهده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی