ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

معرفی شوالیه هیوندایی؛ مشخصات جنسیس G80 2017 اعلام شد

هیوندای با الگوبرداری از فرمول همتایان ژاپنی خود تصمیم گرفت محصولات لوکس خود را با برند دیگر تولیدی کند. این کمپانی کره ای در 4 نوامبر سال 2015 با تاسیس برند جنسیس، رسما وارد عرصه ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۷ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

هیوندای با الگوبرداری از فرمول همتایان ژاپنی خود تصمیم گرفت محصولات لوکس خود را با برند دیگر تولیدی کند. این کمپانی کره ای در 4 نوامبر سال 2015 با تاسیس برند جنسیس، رسما وارد عرصه خودروهای لوکس شد؛ جایی که آلمانی ها و ژاپنی ها در آن حکمرانی می کنند.

Genesis logo

سدان سایز متوسط G80 یکی از محصولات برند جنسیس است که پس از حضور در سرزمین مادری، قصد ورود به آمریکا را دارد. این سدان لوکس که DNA آن از روی هیوندای جنسیس بازنویسی شده، نه تنها ویژگی های مثبت آن را به ارث برده بلکه تکامل یافته تر نیز شده است.

Genesis G80 (5)

چندی پیش هیوندای مشخصات G80 را برای بازار آمریکا منتشر کرد که بر اساس آن مشتریان می توانند از بین موتورهای شش و هشت سیلندر V شکل حق انتخاب داشته باشند.

نمونه V6 که حجمی برابر با 3.6 لیتر دارد، قادر است 311 اسب بخار قدرت و 293 پاوند فیت (397 نیوتن متر) گشتاور تولید کند.

Genesis G80 (7)

موتور  V8 هم با حجم 5 لیتری توانایی تولید 420 اسب بخار قدرت و 382 پاوند فیت (519 نیوتن متر) گشتاور را دارد. نکته عجیب در این قسمت عدم ارایه موتور 3.3 لیتری 6 سیلندر تویین توربو با 365 اسب بخار قدرت در بازار آمریکاست، در حالیکه این گزینه در کره قابل انتخاب است.

هر دو این موتورها با یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک ترکیب می شوند. بصورت استاندارد این گیربکس نیروی تولید شده را به چرخ های عقب هدایت می کند، اما در صورت سفارش قابلیت HTRAC نیرو به هر چهار چرخ منتقل خواهد شد.

نکته تامل برانگیز مصرف سوخت نه چندان بهینه این سدان کره ای است که برای نسخه های چهار چرخ متحرک 12.37 و 13 لیتر عنوان شده است.

Genesis G80 (6)

طبق گفته های مسئولان جنسیس شاسی G80 در پیست معروف نوربرگ رینگ توسعه یافته و در مقایسه با شاسی ب ام و سری 5، مقاومت بیشتری در برابر پیچش و خم شدگی دارد.

نسبت توزیع وزن این خودرو عالی بوده و 52 درصد از وزن آن بر روی محور جلو و 48 درصد بر روی محور عقب قرار دارد که به همین دلیل احتمالا هندلینگ خوبی خواهد داشت. برای رانندگی چهار حالت تعریف شده که عبارتند از اکو، نرمال، اسپرت و شرایط برفی.

Genesis G80 (4)

در داخل کابین جنسیس ادعا می کند که G80 در صندلی های جلو بیشترین فضای پا و سر و در صندلی های عقب بیشترین فضای شانه را بین رقبا ارایه می کند.

در بخش صندوق عقب نیز G80 سخاوتمند بوده و 433 لیتر حجم دارد که در مقایسه با صندوق ب ام و سری 5، لکسوس GS و اینفینیتی Q70 بزرگتر است.

Genesis G80 (3)

سیستم اینفوتینمنت این سدان کره ای به یک صفحه لمسی 8 اینچی مجهز شده و با اپل کارپلی و اندروید اوتو سازگاری کامل دارد.

Genesis G80 (8)

علاقه مندان به موزیک می توانند با استفاده از سیستم صوتی بسیار با کیفیت لکسیکان که به 17 اسپیکر متصل شده از جزییات بالای ترانه های مورد علاقه خود نهایت لذت را ببرند.

Genesis G80 (13)

صندلی های راننده و سرنشین کناری بصورت گرم شونده بوده و در 12 جهت قابل تنظیم هستند، البته آپشن گرم شوندگی و تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب قابل سفارش هستند. نمایشگر هد اپ دیسپلی نیز جزو آپشن های دیگر داخل کابین است.

Genesis G80 (9)

در بحث حفاظت از جان سرنشینان جنسیس سنگ تمام گذاشته و محصول خود را به انبوهی از سیستم های ایمنی تجهیز کرده که از مهم ترین آنها می توان به 9 ایربگ، ترمز اضظراری اتوماتیک، سیستم کمکی حرکت در بین خطوط، کروز کنترل تطبیق پذیر با قابلیت توقف و حرکت مجدد و کنترل نقاط کور اشاره کرد.

Genesis G80 (14)

هنوز از قیمت جنسیس G80  2017 که از اواخر امسال وارد خیابان های آمریکا خواهد شد، سخنی به میان آورده نشده است.

تویوتا و لکسوس، نیسان و اینفینیتی، هوندا و آکیورا و اکنون هیوندای و جنسیس. کره ای ها با ایجاد برند لوکس جنسیس بار دیگر بلندپروازی خود را نشان داده اند.

G80 در یکی از رقابتی ترین بازراهای جهان قرار است به مصاف لیست بزرگانی چون ب ام و سری 5، مرسدس بنز E کلاس، لکسوس GS و آئودی A6 برود؛ لیستی که حضور نماینده ای از جنسیس (در اصل هیوندای) در کنار اعضای پر افتخار آن، رویای چند سال پیش کره ای هاست که آرام آرام به واقعیت تبدیل می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • ALI
    ALI | ۷ مرداد ۱۳۹۵

    من نمیدونم اوایی که این ماشینارو طراحی میکنن در دوران کودکی چی خوردن که اینقد ذهنشون خلاقه!

  • heydarii
    heydarii | ۷ مرداد ۱۳۹۵

    ما‌هم سایپا بهمون‌پراید میده ۲۰میلیون

  • Amir_Es
    Amir_Es | ۷ مرداد ۱۳۹۵

    ماشینه باحالیه

  • | ۷ مرداد ۱۳۹۵

    17 تا اسپیکر :|

مطالب پیشنهادی