ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چالش «سطل آب یخ» اینترنت به کشفی مهم در زمینه پزشکی منجر شد

در فضای مجازی کم پیش نمی آید که برخی از موضوعات و فعالیت ها به پدیده ای در سراسر جهان تبدیل شوند و چالش «سطل آب یخ» نیز یکی از آنها بود که برای مدتی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۷ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

در فضای مجازی کم پیش نمی آید که برخی از موضوعات و فعالیت ها به پدیده ای در سراسر جهان تبدیل شوند و چالش «سطل آب یخ» نیز یکی از آنها بود که برای مدتی طولانی، مردم اقصی نقاط جهان و بسیاری از شخصیت های مشهور را درگیر خود کرد. این چالش که در راستای افزایش آگاهی در رابطه با بیماری «اسکلروز جانبی آمیوتروفیک» یا همان «ALS» پدید آمد، طی مدت کوتاهی سبب شد تا بیش از 100 میلیون دلار برای پیشبرد پروژه MinE جمع آوری شود.

اعضای پروژه MinE در حالی که دو سال از فراگیری چالش سطل آب یخ می گذرد، موفق به کشف ژنی شده اند که با بروز ALS در برخی از بیماران ارتباط دارد. بنابراین شاید بسیاری از مردم، ویدیوهای خالی کردن سطلی پر از آب یخ روی بدن خود  را صرفاً از جنبه سرگرم کنندگی در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته باشند، اما همین کار سبب شده تا محققان بتوانند به سرمایه لازم برای رسیدن به اهداف شان دست پیدا کنند. و حالا بعد از مدتی کوتاه، این محققان قادر به بررسی ژنوم 15 هزار بیمار مبتلا به ALS بوده اند تا ژن های مرتبط با آن را بیابند.

با این همه، باید افزود که بخش عظیمی از مبالغ اهدا شده به پروژه MinE، از طرف نهادها و سازمان های فعال در زمینه ALS بوده و بخش نسبتاً کمی از مبلغ 100 میلیون دلار نهایی، از طرف مردم به دست آمده است.

بسیاری در آن زمان نگران بودند که پیغام اصلی چالش سطل آب یخ، در میان هیجان مردم برای به اشتراک گذاشتن ویدیوهایشان گم شده است. و اگرچه شکی نیست که این پروژه جذب سرمایه بسیار موفقیت آمیز بود، اما می توان به جرئت گفت که بسیاری از مردم حتی نمی دانستند کاری که در حال انجامش هستند، به بیماری ALS ارتباط دارد. با این همه، کشف اخیر محققان ثابت می کند که موج به راه افتاده در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، تاثیری شگرف در دستیابی به اهدافی والا داشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • امینnew
    امینnew | ۷ مرداد ۱۳۹۵

    ممنون بابت این مطلب و مطلب هایی که به اشتراک گذاشته میشه توی این سایت، همیشه دنبال یه فرصت بودم تا از شما و همه خانواده DIGIATO تشکر کنم،بنده از نسخه اپلیکیشن استفاده میکنم و به جرات میتونم بگم اطلاعات زیادی رو از این رسانه بدست آوردم که تو خیلی از محافل بدردم خورده و ازش استفاده کردم بخصوص در ارتباط با گوشی که تونسته کمک زیادی بهم کنه تا توی خرید خودم و دوستانم کمتر دچار سردرگمی بشم،رسانه جامعه و بروزی دارید امیدوارم با اضافه کردن بخش های متنوع به روزتر هم بشه، واقعا خسته نباشید امیدوارم توی این مسیر ثابت قدم باشید و به موفقیت های بالایی برسید. مطلب آخر و ضروری که باید اشاره کنم اینکه شما این ریسک رو برخلاف دیگر سایت ها قبول کردید تا در کناره وبگاه اپلیکیشن هم در اختیار کاربرا قرار بدید همونطور که همه میدونن میتونست باعث افت بازدید از وبگاه بشه و آمار شما رو توی گوگل پایین بیاره برای همین خیلی ها این کار رو انجام ندادن برخلاف شما که به فکر راحتی کاربر بودید لازم اشاره کنم این کار شما نه تنها زیانی نداشته بلکه باعث پر طرفدارتر شدن این رسانه شده خود بنده از همین دریغ روزانه یک ساعت رو اختصاص میدم به خوندن مطلب در نسخه اپلیکیشن.مطلب طولانی شد سپاس و تشکر بنده ارو به خاطر رسانه صادق و به روزتون رو پذیرا باشید و این رو به یاد داشته باشید که همیشه حمایت بنده حقیر همراه شماست و تا جای ممکن همیشه به دوستان و آشنایان اين نرم افزار خبر رسان رو پیشنهاد و معرفی کردم تا حداقل به عنوان یک هوادار وظیفه ای هرچند کوچک و ناچیز در قبال زحمات شما انجام داده باشم. پایدار و سر بلند باشید

    • abbasalim
      abbasalim | ۷ مرداد ۱۳۹۵

      دوست عزیز اپلیکیشن هم وصل سایت میشه دیگه فرقی نداره

      • امینnew
        امینnew | ۷ مرداد ۱۳۹۵

        چرا دوست گرامی توی آمار بازدید از سایت و کسب محبوبیت و به نوعی امتیاز وقتی به واسطه جستجوگر گوگل وارد سایت بشید ثاثیرش بیشتر، و اما اینکه دیتابیس و اطلاعات این اپلیکیشن با وبگاه یکی شکی نیست بنده منظورم از نظر سرچ و بازدید توی گوگل بود که خیلی از سایت های مشابه برای همین اپلیکیشن توسعه نمیدن چون صد در صد تاثیراتی داره که DIGIATO این ریسک بنظرم خیلی هم مثبت بود رو پذیرفته.

مطالب پیشنهادی