ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کشف ماده سرطان زا در دود سیگار برقی
تکنولوژی

عوامل سرطان زای تازه ای در ترکیبات شیمیایی سیگارهای الکترونیکی کشف شده است

تحقیقات جدید نشان داده که دو ماده سرطان زا که تا کنون ناشناخته بوده اند، در بخارات سیگارهای الکترونیکی وجود دارند. ضمن این که مشخص شده میزان مضر بودن دود این سیگارها بسته به کمپانی ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۷ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۶:۱۵

تحقیقات جدید نشان داده که دو ماده سرطان زا که تا کنون ناشناخته بوده اند، در بخارات سیگارهای الکترونیکی وجود دارند. ضمن این که مشخص شده میزان مضر بودن دود این سیگارها بسته به کمپانی تولید کننده و باتری به کار رفته در آن متفاوت است.

نتایج تحقیق مذکور که در نشریه Environmental Science & Technology منتشر شده، همچنین آشکار می سازد که ۳۱ نوع ماده مضر در دود تولید شده در این سیگارها وجود دارد که دو مورد از آنها به طور قطع سرطان زا هستند.

بسته به حرارتی که بخش «بخار ساز» چنین سیگارهایی تولید می کنند، نوع و میزان ضرر دود تولیدی متفاوت خواهد بود. هرقدر این دما بیشتر باشد، حجم عوامل خطرناک نیز بیشتر خواهد بود. بنابراین ولتاژ بیشتر باتری یک مدل سیگارهای الکترونیکی، به معنی ضرر بیشتر دود تولیدی آن است.

تحقیقی در سال ۲۰۰۹ نیز نشان داد که دود سیگارهای الکترونیکی حاوی ماده سمی «دی اتیلن گلیکول» هستند که در تولید ضد یخ استفاده می شود. به علاوه این که برخی مواد سمی آن در دود سیگارهای معمولی هم یافت می شود.

البته محققین مشارکت کننده در این بررسی همچنان اذعان دارند که مصرف سیگارهای الکترونیکی آسیب کمتری نسب به سیگارهای معمولی وارد می آورند، اما این محصولات آن چنان که تصور می شود بی ضرر نیستند.

بر اساس برخی بررسی های جدید، میزان استفاده از سیگارهای الکترونیکی در پنج سال اخیر رشد بسیار قابل توجهی، به خصوص در میان جوانان آمریکایی، داشته است. کارشناسان عمده دلیل چنین افزایش رویکردی را عدم آگاهی مردم از مضرات واقعی این چنین محصولاتی می دانند. به همین دلیل سازمان های بهداشتی به تازگی قوانین سختگیرانه تری را برای فروش و استعمال چنین محصولاتی وضع کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • ami_ald
    ami_ald | ۹ مرداد ۱۳۹۵

    من میخواستم چند روز دیگه بخرم چقدر از سیگار ضررش کمتره اصلا ارزش ۵۰۰ تومان پولو داره؟ لطفا ج بدید

    • sorush33
      sorush33 | ۱۰ مرداد ۱۳۹۵

      اصلن به سیگار الکترونیکی ضرر کمتری داره.
      با اینکه این نوع نسبتن جدیدتره،تاحالا ماده های سرطان زای بیشتری نسبت به سیگار معمولی کشف کردن
      اون بکنار،چطور دلت میاد 500 صرف همچنین آشغالی کنی؟

  • Magic
    Magic | ۸ مرداد ۱۳۹۵

    اینا رو ولش یه چیزی پیدا کنین که اینترنت و ترک کنیم

  • پارسا سلیمی
    پارسا سلیمی | ۷ مرداد ۱۳۹۵

    از اول نکش راحت باشی

مطالب پیشنهادی