ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی آلفابت از سه ماهه دوم سال 2016؛ افزایش ارزش سهام در پی افزایش سود خالص

آلفابت در سه ماهه دوم سال 2016 توانست تا موفقیت بیشتری نسبت به آنچه پیش بینی می شد را کسب کند. تحلیلگران معتقد بودند که آلفابت می تواند در پایان بازه زمانی 1 آوریل تا ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۸ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

آلفابت در سه ماهه دوم سال 2016 توانست تا موفقیت بیشتری نسبت به آنچه پیش بینی می شد را کسب کند. تحلیلگران معتقد بودند که آلفابت می تواند در پایان بازه زمانی 1 آوریل تا 30 ژوئن، 20.76 میلیارد دلار کسب کرده و سود هر سهم را به 8.03 دلار برساند.

در عوض این دو رقم حالا 21.5 میلیارد دلار و 8.42 دلار برای هر سهم ارزشیابی شده اند که رشد 21 درصدی نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته را تجربه کرده است. عایدی عملیاتی GAAP آلفابت 5.9 میلیارد دلار اعلام شده که 28 درصد رشد نسبت به سال گذشته را شاهد هستیم و عایدی عملیاتی غیر GAAP نیز 7.5 میلیارد دلار ارزیابی شده.

گوگل به تنهایی مسئول بیش از نصف درآمد کل کمپانی بوده. درآمد گوگل 21.3 میلیارد دلار اعلام شده و عایدی عملیاتی آن ها 6.9 میلیارد دلار است. اما در مورد باقی بخش ها که تحت عنوان Other Bets شناخته می شوند (مثل اکس، نست و...)، درآمد 185 میلیون دلار بوده که نسبت به 74 میلیون دلار سال گذشته قابل قبول است.

تا دو هفته دیگر، آلفابت یک ساله می شود. 10 آگوست 2015 بود که لری پیچ اعلام کرد سرگی برین می خواهد از گوگل جدا شده تا آلفابت را بنا کند. در همان زمان، ساندار پیچای به عنوان مدیرعامل جدید گوگل برگزیده شد و پروژه های جانبی از گوگل گرفته شدند تا تمرکز این کمپانی روی کار خودش باقی بماند.

علی رغم افزایش ارزش سهام و سود عملیاتی، آلفابت در بخش Other Bets متحمل زیان عملیاتی نیز شده. با این حال، عملکرد بهتر 21 درصدی نسبت به سال گذشته رقم قابل توجهی است که نگاه سهام داران را به نحوه مدیریت کمپانی خیره می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی