ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تولید نرم افزار خودران به جای خودروی الکتریکی اپل
تکنولوژی

اپل احتمالا در حال توسعه نرم افزار خودران برای ماشین ها به جای تولید یک خودرو است

به نظر می رسد تغییرات جالبی در واحد مخفی تولید خودروی الکتریکی اپل در حال وقوع است. به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، دن داج (Dan Dodge) به تازگی به این تیم افزوده شده است. او در ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۸ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

به نظر می رسد تغییرات جالبی در واحد مخفی تولید خودروی الکتریکی اپل در حال وقوع است. به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، دن داج (Dan Dodge) به تازگی به این تیم افزوده شده است. او در گذشته سرپرست تیم نرم افزارهای خودرویی کمپانی بلک بری بوده است. کمپانی تولید سیستم عامل QNX توسط او پایه گذاری شد و موبایل ساز کانادایی آن را در سال ۲۰۱۰ به مالکیت خود درآورد.

داج اولین متخصص برجسته ای است که به طور مستقیم توسط باب مانسفیلد (Bob Mansfield)، بعد از بازگشتش از بازنشستگی و قبول مسئولیت پروژه تایتان، به استخدام اپل درآمده است.

با حضور مانسفیلد در ر‌‌أس تیم و ورود دن داج، بلومبرگ این طور نتیجه گرفته که سمت و سوی پروژه تایتان اپل بیشتر به سمت توسعه نرم افزار خودران متمایل شده تا تولید یک خودروی مستقل با برند اپل. البته این خبر به معنی پایان قطعی رویای اتومبیل اپل نیست و هنوز امکان آن وجود دارد که این شرکت با خریداری یک کمپانی خودروساز یا مشارکت با یکی از نام های مشهور این صنعت، اقدام به تولید چنین اتومبیلی کند.

کمپانی QNX با مدیریت داج سال ها ابزارهای سرگرمی و سیستم های ناوبری بسیاری از خودروهای برندهایی چون فورد، فولکس واگن و دایملر را تولید نموده است، بنابراین این شخص تجربیات فراوانی از همکاری و مشارکت با شرکت های خودروساز را با خود به اپل خواهد آورد. شاید ورود او به تیم تایتان بی ارتباط به گزارش های اخیر مبنی بر توقف مذاکرات اپل با خودروسازهایی چون BMW و دایملر نباشد.

از پروژه تایتان اپل انتظار تولید یک محصول می رود، اما بعید نیست که محصول خروجی به جای یک خودرو، یک نرم افزار توانمند برای خودروها باشد. می بایست ۵ یا ۶ سال آینده را برای دریافت پاسخ این سوال به انتظار نشست. ابتدا سال ۲۰۲۰ به عنوان زمان رونمایی از چنین محصولی اعلام شده بود، اما اخیراً شنیده شده که تیم مذکور برای تکمیل کار خود به یک سال وقت بیشتر نیاز دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی