ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شکایت اپل از سامسونگ به دادگاه عالی آمریکا
تکنولوژی

درخواست اپل از دادگاه عالی برای دخالت در محاسبه غرامت سامسونگ توسط هیئت منصفه

درگیری حقوقی اپل و سامسونگ بر سر نقض پتنت ها بیش از ۵ سال است که به طول انجامیده و به نظر می رسد به این زودی ها نیز قصد پایان یافتن ندارد. در آگوست ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۹ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۴۵

درگیری حقوقی اپل و سامسونگ بر سر نقض پتنت ها بیش از ۵ سال است که به طول انجامیده و به نظر می رسد به این زودی ها نیز قصد پایان یافتن ندارد. در آگوست سال ۲۰۱۲ دادگاه به نفع اپل حکم داد و هیئت منصفه سامسونگ را به پرداخت ۱ میلیارد دلار غرامت محکوم کرد. اما فرجام خواهی چند ساله سامسونگ سبب شد که سرانجام در انتهای سال قبل رقم این غرامت تا ۵۴۸ میلیون دلار کاهش یابد.

از این رقم ۳۹۹ میلیون دلار مربوط به نقض پتنت های طراحی اپل است که سامسونگ توانست هیئت منصفه را قانع کند، خسارت حاصله می بایست بر اساس نفع مالی از تولید همان بخش از محصول که نقض پتنت در آن صورت گرفته است محاسبه شود، نه نفع مالی از فروش کل آن محصول.

حالا کمپانی اپل با دادخواهی نزد دادگاه عالی ایالات متحده قصد دارد اثبات کند که استدلال شرکت کره ای و مدارک آنها در این زمینه ناکافی است و میزان خسارت می بایست بر اساس درآمد حاصل از فروش خود محصول مشمول نقض پتنت محاسبه گردد.

یک ماه قبل وزارت دادگستری آمریکا اعلام داشت که دلیلی برای دخالت دادگاه عالی وجود ندارد و پرونده می بایست روال عادی خود را در دادگاه ایالتی طی نماید و تنها آن مرجع باید در خصوص نیاز به برگزاری دادرسی تازه اظهار نظر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • masoud_gh
    masoud_gh | ۹ مرداد ۱۳۹۵

    " در آگوست سال ۲۰۱۲ دادگاه به نفع اپل حکم داد و هیئت منصفه سامسونگ را به پرداخت ۱ میلیون دلار غرامت محکوم کرد. اما فرجام خواهی چند ساله سامسونگ سبب شد که سرانجام در انتهای سال قبل رقم این غرامت تا ۵۴۸ میلیون دلار کاهش یابد. "

    فکر کنم رقم رو اشتباه زدید 1 میلیون دلار و درستش 1 بیلیون (میلیارد) دلار درست باشه.

مطالب پیشنهادی