ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کپسول دراگون اسپیس ایکس
علمی

دومین قرارداد ناسا و SpaceX برای ارسال فضانورد به ایستگاه فضایی بین المللی

آبان ماه سال قبل بود که خبر دادیم ناسا سرانجام مجوزهای لازم برای ارسال فضانورد به ایستگاه فضایی بین المللی را به کمپانی SpaceX داد تا این شرکت بتواند در سال ۲۰۱۷ و در کنار شرکت بوئینگ ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

آبان ماه سال قبل بود که خبر دادیم ناسا سرانجام مجوزهای لازم برای ارسال فضانورد به ایستگاه فضایی بین المللی را به کمپانی SpaceX داد تا این شرکت بتواند در سال ۲۰۱۷ و در کنار شرکت بوئینگ اولین ماموریت خود از این نوع را به انجام برسانند. حالا سازمان فضایی ایالات متحده (ناسا) رسماً اعلام کرد که در قالب قراردادهای «ظرفیت های حمل و نقلی تجاری خدمه یا Commercial Crew Transportation Capability» دومین سفارش ارسال خدمه به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) را به کمپانی فضایی ایلان ماسک داده است.

این چهارمین قرارداد ناسا با شرکت های غیردولتی فضایی برای انجام ماموریت های حملی نقلی خود است. با ادامه این روند این آژانس دیگر برای ارسال فضانوردان خود به فضا و بازگرداندنشان وابسته فضاپیماهای روسی نخواهد بود. در حال حاضر تمام فضانوردان ناسا با مشارکت سازمان فضایی روسیه (Roscosmos) و صرف میلیون ها دلار هزینه به ایستگاه فضایی بین المللی گسیل می شوند.

قرار است با استفاده از ظرفیت فضاپیماهای SpaceX یا بوئینگ، در آینده نزدیک هفتمین عضو به خدمه ایستگاه ISS افزوده شود. البته هنوز سفارش اول ناسا برای ارسال فضانورد با استفاده از کپسول دراگون SpaceX باقیست و فعلاً تاریخ خاصی برای انجام عملیات مذکور اعلام نشده است.

ناسا هنوز به طور قطعی اعلام نکرده که اولین ماموریت ارسال فضانورد تحت قرارداد «خدمه تجاری» توسط کدام شرکت به انجام خواهد رسید. باید دید ایلان ماسک و شرکتش می توانند اولین کمپانی خصوصی فضایی ارسال کننده فضانورد به ایستگاه فضایی بین المللی باشند یا نه.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی