ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

امکان تنظیم دستی اکسپوژر به اپلیکیشن دوربین گوگل باز می گردد

یکی از جالب ترین امکانات اضافه شده به اپ دوربین در پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 7.0، امکان تنظیم دستی اکسپوژر در آن است. البته باید در نظر داشت که این قابلیت چندان هم انقلابی نیست ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۰:۳۰

یکی از جالب ترین امکانات اضافه شده به اپ دوربین در پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 7.0، امکان تنظیم دستی اکسپوژر در آن است.

البته باید در نظر داشت که این قابلیت چندان هم انقلابی نیست و همین حالا که این مطلب را می خوانید اپلیکیشن های شخص ثالث متعددی در بازار وجود دارند که چنین امکانی را برای شما به ارمغان می آورند. اما اینکه خود گوگل امکان یاد شده را به سیستم عامل محبوبش اضافه نموده در نوع خود ستودنی است.

اگر نسخه های پیش نمایش ارائه شده برای اندروید نوقا را دریافت کرده باشید، حتما متوجه شده اید که گزینه اکسپوژر دستی در برخی بیلدهای پیش نمایش اخیر حذف گردیده، اما خبر خوب اینجاست که امکان یاد شده مجددا به جای خود باز گشته است.

نسخه جدیدی از اپلیکیشن دوربین گوگل که قرار است به زودی ارائه گردد (شاید همراه با انتشار عمومی اندروید نوقا) به یک نوار لغزنده برای تنظیم اکسپوژر مجهز خواهد بود و به محض آنکه کاربر برای فوکوس خودکار روی یک سوژه، روی نمایشگر اشاره کند، این لغزنده نیز برایش نمایش داده می شود.

گفتنی است که در این نسخه، نوار لغزنده نسبت به قبل شکل آنالوگ تری پیدا کرده؛ بدان معنا که به جای سطوح 2-، 1-، 0، 1، 2 کاربران باید نشانگر را به بالا و پایین حرکت دهند. به بیان دیگر این بار ظاهرا اختلاف میان سطوح معین بیشتر از قبل شده است.

البته این را هم اضافه نماییم که هنوز مشخص نیست کاربران دقیقا از چه زمانی  این تغییر را مشاهده خواهند کرد، با این همه، انتشار عمومی اندروید 7.0 و معرفی نکسوس های جدید می تواند فرصت خوبی برای این منظور باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Khaleghi
    Khaleghi | ۱۱ مرداد ۱۳۹۵

    الان اکثر گوشی های غیر نکسوس تنظیم دستی داره و حتی ایفون وی نکسوس ها یکم در این ضمینه ضعیف هستند.امیدوارم برنامه دوربینش خوب و بی نقص باشه....

مطالب پیشنهادی