ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

کنسول دستی پلی استیشن ویتا هک شد

پلی استیشن ویتا اگرچه مهجور و کم فروش ترین کنسول بازی سونی بود اما پس از 5 سال بالاخره هک شد و سیستم امنیتی آن در برابر نرم افزارهای جانبی به زانو در آمد. پیش ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۴۵

پلی استیشن ویتا اگرچه مهجور و کم فروش ترین کنسول بازی سونی بود اما پس از 5 سال بالاخره هک شد و سیستم امنیتی آن در برابر نرم افزارهای جانبی به زانو در آمد. پیش از این چندین شبیه ساز PSP و اکسپلویت دیگر روی کنسول قابل اجرا بود اما برای بهره برداری کامل از آن باید ویتا را به پی سی متصل نگاه می داشتید. اما حالا، Team Molecule اکسپلویت جدیدی منتشر کرده که دسترسی کامل سخت افزار ویتا را به توسعه دهندگان هومبرو می دهد.

نصب این اکسپلویت که HENkaku لقب گرفته، فوق العاده ساده است. فقط مطمئن باشید که آخرین ورژن از فرمور ویتا با شماره 3.60 را نصب کرده اید، سپس به سایت مخصوص توسعه دهندگان این اکسپلویت بروید تا آن را فعال سازد. سپس کدی وارد شده و اطلاعات خاصی پاک می شود و دست کاربر کاملا در نصب پکیج های هومبرو کاملا باز می شود.

این اکسپلویت روی میکرو کنسول های پلی استیشن تی وی و ویتا تی وی نیز کاملا قابل اجرا است و بازی های ویتا را هم می توان روی آن بازی کرد. از سوی دیگر، دسترسی توسعه دهندگان نیز بازتر شده و می توانند فعالیت های متنوع تری نظیر توسعه هومبرو را داشته باشند.

در حال حاضر محتوای زیادی روی کنسول قابل اجرا نیست و صرفا یک نسخه از Doom و چند شبیه ساز را می توان روی آن نصب کرد اما انتظار می رود که به زودی و با آپدیت های بیشتر، HENkaku عملکردهای بیشتری پیدا کند. با این حال، نصب اکسپلویت و هومبرو روی کنسول های بازی لزوما به معنی اجرای تمامی بازی ها به صورت کپی نیست ولی Team Molecule تضمینی در این رابطه نداده و گفته ممکن است که در نتیجه ارائه این اکسپلویت، بازی ها نیز به صورت غیر قانونی روی کنسول قابل اجرا باشند.

اگر چنین اتفاقی رخ دهد، قیمت پلی استیشن ویتا در بازار ایران سیری صعودی پیدا خواهد کرد و به محض اجرای بازی های کپی باید شاهد افزایش قیمت دستگاه باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • omid
    omid | ۱۱ مرداد ۱۳۹۵

    وای اگه این هک رو رو پلی چهار هم اجرا میشد عالی بود. دیگه ای کمپانیای مفت خور اینقد پول از مردم نمیگرفتن. اون از جورج هاتز که سونی‌ دهنشو با پول بست اینم از این که رفته اینو هک کرده

    • فرزان شکری
      فرزان شکری | ۱۱ مرداد ۱۳۹۵

      دوست عزیز بی انصاف نباشید برای ساخت یک بازی خیلی زحمت کشیده میشه البته درست که ما تو ایران بخاتر ساپرت نکردنشون مجبوریم خیلی هزینه ی زیادی بدیم این قبول ولی اینکه کلمه ی مفت خور بکار ببریم بی انصافیه واقعا

مطالب پیشنهادی