ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اوبر کسب و کار خود در کشور چین را به رقیب محلی واگذار می کند

یک شرکت چینی به نام Didi Chuxing که در این کشور در زمینه ی تاکسیرانی فعالیت می کند، قصد دارد واحد فعال در چین Uber را به خود ضمیمه کند، قراردادی که از امضا شدن ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ | ۰۰:۳۰

یک شرکت چینی به نام Didi Chuxing که در این کشور در زمینه ی تاکسیرانی فعالیت می کند، قصد دارد واحد فعال در چین Uber را به خود ضمیمه کند، قراردادی که از امضا شدن آن یک شرکت به ارزش 35 میلیارد دلار حاصل خواهد شد.

البته اوبر در قبال اینکه واحد چین خود را در اختیار Didi Chuxing قرار دهد، 5.89 درصد از سهام شرکت تازه تاسیس را دریافت خواهد کرد که معادل 17.7 درصد ارزش اقتصادی شرکت چینی مادر خواهد بود.

مدیر اوبر با تایید این موضوع در پست فیسبوکی، به منتقدین عقد چنین قراردادی می گوید: «به عنوان یک کارآفرین، یاد گرفتم موفقیت در گروی این است که علاوه بر عقل، به ندای قلب خود نیز گوش فرا دهید. اوبر و Didi Chuxing تصمیم دارند میلیاردها دلار در چین سرمایه گذاری کنند که بازگشت این هزینه مدت زیادی به طول خواهد انجامید. راه اندازی یک کسب و کار پایدار و رسیدن به سود، در درازمدت به نفع رانندگان، مسافران و شهرهای کشور چین خواهد بود».

Didi Chuxing پیش از این هم موفق شده بود با دریافت یک میلیارد دلار سرمایه از اپل، میزان سرمایه ی جذب شده ی خود را به 7 میلیارد دلار برساند که رقم چشمگیری به حساب می آید. احتمالاً همین موضوع رقابت در این کشور را برای اوبر طاقت فرسا کرده بود و شرکت آلمانی حالا قصد دارد با عقد چنین قرادادی، از شکست کسب و کار خود در کشور چین جلوگیری به عمل آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی