ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

عواقب مالی گسترده تقلب زیست محیطی فولکس واگن در آمریکا

شرکت فولکس واگن آلمان به دلیل تقلب و دست کاری میزان تولید گازهای گلخانه ای خودروهای دیزلی خود، محکوم به پرداخت 14.7 میلیارد دلار شده است. فولکس واگن مبلغی در حدود 16.2 میلیارد یورو را برای پرداخت ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

شرکت فولکس واگن آلمان به دلیل تقلب و دست کاری میزان تولید گازهای گلخانه ای خودروهای دیزلی خود، محکوم به پرداخت 14.7 میلیارد دلار شده است.

فولکس واگن مبلغی در حدود 16.2 میلیارد یورو را برای پرداخت جریمه به آمریکایی ها کنار گذاشته است که با توجه به نرخ برابری یورو به دلار در حدود 90 درصد جریمه تعیین شده را شامل می شود.

phemissionsstoryapril2016

فولکس واگن مجبور است تا مبلغی در حدود 1.6 بیلیون یورو دیگر را از منابع درآمدی اش در نیم سال میلادی 2016 کنار بگذارد تا به نوعی حساب خود را به کلی پرداخت کرده باشد.

کل سود عملیاتی در نیم سال میلادی 2016 مبلغی در حدود 7.5 بیلیون یورو بوده است.

در واقع با جمع ارقام می توان اینطور نتیجه گرفت که فولکس واگن سود عملیاتی بیش از یک سالش برابر با تمام جریمه های در نظر گرفته شده است.

passat

دو عنصر اصلی گروه بزرگ فولکس واگن که به نوعی پول ساز ترین برندهای آن نیز به شمار می روند، پورشه و آئودی هستند که برای این شرکت بزرگ سودی برابر با 4.5 بیلیون یورو در سال را به ارمغان می آورند.

اما این تمام قضیه نیست و فروش خودروهای فولکس نشان هم با مشکل مواجه شده است. به گونه ای که در ایالات متحده آمریکا فولکس واگن به ششمین برند پر فروش تنزل پیدا کرده است.

vw_3582

در واقع این میزان ضرر، تبدیل به سود برند تازه احیا شده پژو شده است. این مسئله به بخش تحقیق و توسعه این برند هم ضربه زده است و توسعه پلت فرم MQB هم به احتمال بسیار متوقف خواهد شد. اما آن ها همچنان پلت فرم خودروی برقی خود را توسعه خواهند داد.

_89a2404-copy

گرچه همه این ها به پای ذهنیت بد خریداران نسبت به برند فولس واگن نمی رسد. یک گروه خارج از فولکس واگن قرار است کل قضیه را بررسی و در ماه آپریل امسال به صورت عمومی منتشر کند. اما فولکس به این وعده خود عمل نکرد و حال در ماه آگوست قرار داریم و احتمالا نباید انتظار جزییات پرونده دیزل گیت فولکس واگن باشیم.

نکته جالب آنکه علیرغم تمام این مسائل، فولکس واگن اخیرا موفق به کسب عنوان بزرگترین خودروساز جهان و غلبه بر تویوتا شده است و احتمالا تا پایان سال 2016 می تواند این عنوان را حفظ کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی