ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا پاهای خرچنگی می توانند در آینده جایگزین چرخ خودروها شوند؟ [تماشا کنید]

هزاران سال از زمان اختراع چرخ می گذرد و به نظر نمی رسد به این زودی ها چیزی جایگزین آن شود. اما اگر قرار باشد این کار را انجام دهیم، چه چیزی بهتر از خودروهایی ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۷:۳۰

هزاران سال از زمان اختراع چرخ می گذرد و به نظر نمی رسد به این زودی ها چیزی جایگزین آن شود. اما اگر قرار باشد این کار را انجام دهیم، چه چیزی بهتر از خودروهایی که مانند خرچنگ راه می روند؟

محققین مرکز علوم و فناوری اقیانوسی کره جنوبی (KIOST) به تازگی وسیله ای با نام Crabster CR200 معرفی کرده اند که فعلاً برای اکتشاف دنیای زیر آب به کار می رود. آنها برای ساخت وسیله فوق از خرچنگ الهام گرفته اند.

گروه تحقیقاتی KIOST امیدوارند با استفاده از پاهای رباتیک به جای دیگر روش های حرکت زیر آب مانند پیشران، بتوانند به قسمت هایی از بستر اقیانوس دست یابند که وسایل نقلیه زیردریایی کنونی به آنها دسترسی ندارند

Crabster CR200 که تنها 600 کیلوگرم وزن دارد، با پاهای خرچنگ مانند خود می تواند به راحتی و با ثبات بیشتر در بستر دریا جابجا شده، ضمن اینکه آشفتگی کمتری را حین حرکت در محیط ایجاد نماید. لازم به ذکر است که این ربات هنوز در دست توسعه است، اما تست آن در زیر دریا موفقیت آمیز بوده.

ویدئوی نحوه عملکرد این خرچنگ رباتیک را در ادامه تماشا کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سامان
    سامان | ۱۲ مرداد ۱۳۹۵

    بعید میدونم جای چرخ بتونه بگیره

مطالب پیشنهادی