ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بیانیه رسمی تلگرام در مورد هک گسترده این شبکه پیام رسان: نگران نباشید

دیروز در خبرها خواندید میلیون ها اکانت تلگرام مورد حمله هکرها قرار گرفتند، و با توجه به محبوبیت زیاد این اپلیکیشن پیام رسان در کشور ما، بسیاری از کاربران نگران افشای اطلاعات شخصی خود هستند. در ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۱۵

دیروز در خبرها خواندید میلیون ها اکانت تلگرام مورد حمله هکرها قرار گرفتند، و با توجه به محبوبیت زیاد این اپلیکیشن پیام رسان در کشور ما، بسیاری از کاربران نگران افشای اطلاعات شخصی خود هستند.

در همین راستا، امروز شبکه اجتماعی فوق بیانیه رسمی به شرح زیر صادر کرده:

آرامش خود را حفظ کرده و به پیام رسانی ادامه دهید

بسیاری از رسانه ها حمله عظیم هکرها به تلگرام را گزارش کرده اند، اما جای نگرانی نیست.

حساب های کاربران

گروهی از هکرها توانسته اند به بررسی انبوه شماره تلفن های ثبت شده در تلگرام پرداخته و 15 میلیون شماره تلفن را که اپلیکیشن تلگرام روی آنها فعال است، شناسایی کنند. بنابراین، گروه فوق تنها به اطلاعاتی عمومی و ساده دست یافته، و هیچگونه دسترسی به خود حساب های کاربری ندارند. زیرا ما با تغییر API در سال جاری، اینگونه دسترسی به اطلاعات خصوصی را ناممکن ساخته ایم.

با این حال، از آنجا که تلگرام بر اساس مخاطبین تلفن همراه کار می کند، هر فردی می تواند به بررسی این موضوع بپردازد که آیا شماره تلفن خاصی در سیستم ما به ثبت رسیده یا خیر. این قابلیت در تمامی اپلیکیشن های پیام رسانی مبتنی بر مخاطب (واتس اپ، مسنجر و ...) نیز وجود دارد.

کدهای ارسالی از طریق پیامک

در ارتباط با چند مورد گزارش مبنی بر دسترسی به حساب های کاربری از طریق مداخله در کدهای تأیید ارسال شده به وسیله پیامک، باید بگوییم این تهدید نیز چیز تازه ای نیست و ما مدت ها به کاربران خود در برخی کشورهای خاص در این زمینه هشدار داده ایم. پیشنهاد می کنیم ویژگی تأیید اعتبار دومرحله ای را روی اپلیکیشن خود فعال سازید تا از این تهدید در امان بمانید.

بنابراین اگر احتمال می دهید اپراتور مخابراتی شما امنیت پیامک ها را تضمین نمی کند، با استفاده از اعتبارسنجی دومرحله ای می توانید با رمز عبور مخصوص از حساب کاربریتان محافظت نمایید. در این صورت، تهدیدی از سوی هیچ هکری متوجه شما نخواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • chorKHUF A
    chorKHUF A | ۷ آبان ۱۳۹۵

    تلگرام هیچ وقت هک نمیشه و شما میتونید با 2 step password امنیت تلگرام خود را بالاتر ببرید.

مطالب پیشنهادی