ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بیش از 40 بات جدید در تازه ترین آپدیت اسکایپ

همانطور که احتمالاً از پیش در جریان هستید، مایکروسافت در ماه آوریل گذشته امکان ساخت چت بات هایی را برای توسعه دهندگان در اپلیکیشن اسکایپ فراهم کرد. حالا در آپدیت اخیر اسکایپ، نزدیک به 40 ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۶:۴۵

همانطور که احتمالاً از پیش در جریان هستید، مایکروسافت در ماه آوریل گذشته امکان ساخت چت بات هایی را برای توسعه دهندگان در اپلیکیشن اسکایپ فراهم کرد. حالا در آپدیت اخیر اسکایپ، نزدیک به 40 بات جدید معرفی شده اند که می توانند در اعمال مختلفی چون رزرو بلیت های مسافرتی به کاربران یاری رسانده و به دیوایس های مبتنی بر اینترنت اشیا متصل شوند.

از این میان دو بات Hipmunk و Skyscanner اطلاعات مربوط به آخرین برنامه های پرواز را در اختیارتان قرار می دهند و در صورتی که تمایل دارید با باتی انسان نما صحبت کنید، Spock به گونه ای توسعه یافته تا شخصیت Vulcan در سری فیلم های Star Trek (که معمولاً با نام پیشتازان فضا شناخته می شود) را برایتان تداعی کند.

مضاف بر این ها، بات دیگری به نام IFTTT نیز به اسکایپ اضافه شده که امکان اتصال به چندین اپلیکیشن مختلف و بیش از 50 دستگاه بهره مند از اینترنت اشیا، از ماشین های لباسشویی و لامپ های هوشمند گرفته تا سیستم های امنیتی و اتومبیل ها را فراهم می آورد. ضمناً این بات به شما کمک می کند تا دمای داخل خانه را تغییر داده و یا در صورتی که در منزل نیستید، برای همکاران تان پیغامی ارسال کنید.

برخلاف سایر بات های اضافه شده که توسط توسعه دهندگان نسبتاً نام آشنایی فراهم آمده اند، کمپانی StubHub هم که در زمینه فروش بلیت های مختلف رویدادهای حوزه سرگرمی فعالیت دارد، از اولین بات خود رونمایی کرده است. اما این کمپانی گفته که با عرضه بات خود و فروش بلیت مسابقات ورزشی، کنسرت ها و رویدادهایی از این دست به کمک آن، قصد دارد تا ارتباط بیشتری با مشتریانش برقرار کند و همه چیز صرفاً به مراجعه حضوری مشتریان به فروشگاه های آنان خلاصه نشود.

در حال حاضر می توان گفت که مایکروسافت حساب زیادی روی بات های اسکایپ باز کرده و برنامه هایی جدی در قبال آن باز کرده. ساتیا نادلا، مدیرعامل این کمپانی ردموندی بارها در رویدادها و همایش های مختلف به صحبت درباره اهمیت پردازش مکالماتی پرداخته و آن را انقلابی در زمینه تجربه کاربری خوانده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی