ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

حتی «درصد باتری» هم می تواند راهی برای تحت نظر گرفتن کاربران در اینترنت باشد

همه ی ما می دانیم که فضای مجازی مخاطرات خود را دارد و همواره هکرها در حال پیدا کردن راهی برای دست یابی به اطلاعات کاربران هستند. اما با این وجود، باز هم جای شگفتی ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

همه ی ما می دانیم که فضای مجازی مخاطرات خود را دارد و همواره هکرها در حال پیدا کردن راهی برای دست یابی به اطلاعات کاربران هستند. اما با این وجود، باز هم جای شگفتی بسیاری خواهد داشت اگر بدانید حتی «درصد باتری» دستگاه هم می تواند یک راه برای تحت نظر گرفتن افراد در اینترنت باشد.

دو تن از دانشجویان دانشگاه استنفورد با اعلام این موضوع، می گویند راهی پیدا کرده اند که با استفاده از آن می توان بر اساس درصد شارژ باتری، بخشی از اطلاعات کاربران را فاش نمایند. برای درک بهتر موضوع، این مثال را در نظر داشته باشید:

«کاربری سایت دانشگاه خود را در مرورگر فایرفاکس ابزار موبایل خود باز کرده است. همین کاربر اما از طرف دیگر یک تب روی حالت private browsing mode نیز در مرورگر کروم همان ابزار باز کرده و به جستجو در سایت های نه چندان آبرومندانه با اتصال VPN مشغول است. در حالت عادی، تشخیص اینکه هردوی این تب ها روی یک دستگاه باز هستند تقریباً غیر ممکن به نظر می رسد، اما تنها کافی است یک کادر تبلیغاتی به شکل همزمان در هر دوی این مرورگرها به نمایش درآید تا بتوان با قطعیت قابل توجهی گفت که هر دو تب روی یک ابزار هستند، ضمن اینکه هرچه کاربر زمان بیشتری در حال مرور سایت ها باشد، میزان اطمینان در مورد این تشخیص نیز، افزایش خواهد یافت.»

نکته ی مثبت ماجرا این است که با این روش احتمالاً (حداقل در حال حاضر) اطلاعات حیاتی کاربر در امان خواهند بود و داده هایی این چنینی، بیش از هرچیز برای شرکت های ارائه دهنده ی تبلیغات اینترنتی کاربرد دارد تا بتوانند فعالیت کاربران را تحت نظر گرفته و تبلیغات مطابق با آن را به نمایش درآورند تا احتمال بالاتری برای سودآوری وجود داشته باشد.

اما از طرف دیگر باید توجه داشت که برای مقابله با این روش در حال حاضر هیچ راهی وجود ندارد و حتی اگر تلفن هوشمند خود را به پریز برق هم متصل نگاه دارید، باز تفاوتی ایجاد نخواهد کرد. بر همین اساس، تنها می توانیم منتظر (و البته امیدوار) بمانیم تا مشخص شود شرکت های تولید کننده قصد دارند راه حلی برای جلوگیری از این موضوع تدبیر کنند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ابراهیم معتمد
    ابراهیم معتمد | ۱۴ مرداد ۱۳۹۵

    با درصد شارژ موبایل هک میشیم
    بعد ملت نگران هک تلگرام هستن
    ???

مطالب پیشنهادی