ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک آزمایشگاه سخت افزاری تازه ای به نام «محدوده 404» راه اندازی کرد

فیسبوک که عنوان یکی از بزرگ ترین و محبوبت ترین سایت ها در دنیا را در اختیار دارد زیرساخت های فیزیکی قابل توجهی را برای مدیریت اپلیکیشن های موبایلی و سرویس های تحت وب خود ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

فیسبوک که عنوان یکی از بزرگ ترین و محبوبت ترین سایت ها در دنیا را در اختیار دارد زیرساخت های فیزیکی قابل توجهی را برای مدیریت اپلیکیشن های موبایلی و سرویس های تحت وب خود فراهم آورده است و حالا یک آزمایشگاه تازه به مساحت بالغ بر 2000 متر مربع در منلو پاریک کالیفرنیا به این مجموعه اضافه شده است که در آن، شرکت مورد بحث نمونه سازی و تهیه مدل های اولیه از محصولات و قطعات سخت افزاری جدیدش را انجام می دهد.

این فضا مملو از دستگاه های عظیم الجثه و گران قیمت است که معمولا در کارخانجات تولیدی یافت می شوند و تجهیزات مختلفی چون دستگاه های برش صفحات فلزی را در بر می گیرند که همگی در یک ساختمان مرکزی و در داخل محوطه اصلی فیسبوک متمرکز شده اند و نام محدوده 404 روی آنها گذاشته شده است.

اگر علاقمند هستید که بدانید فیسبوک چه کالاهای فیزیکی را تولید می کند، باید اعلام کنیم که زیرساخت های این شرکت مرتبا در حال رشد هستند و نیازهای سخت افزاری آن نیز بیشتر و بیشتر می شوند.

فضای تازه ای که در منلو پارک ایجاد شده نیز قرار است پشتیبانی های لازم را از آزمایشگاه Connectivity به عمل آورد که به عنوان بخشی از طرح  Internet.org راه اندازی شده و رسالتش این است که دسترسی ساکنان کشورهای در حال توسعه و مناطق دورافتاده را از طریق پهپاد، ماهواره و لیزر به اینترنت فراهم نماید. علاوه بر این، قرار است که آکیلس (سازنده هدست واقعیت مجازی)، واحد عملیات های دیتاسنترهای فیسبوک و ساختمان سری شماره 8 این شرکت نیز از این بنا برای انجام فعالیت های خود استفاده نمایند.

گفتنی است نخستین بار 9 ماه پیش بود که این شرکت کار ساخت محدوده 404 را آغاز کرد و برای این منظور هم به سراغ یک تاسیسات تغییر کاربری داده شده در ساختمان شماره 17 خود رفت که در منلو پارک قرار داشت.

براساس اعلام Spencer Burns که بر فرایند ساخت این آزمایشگاه نظارت دارد، فیسبوک به دنبال راهی برای کم کردن زمان مورد نیاز تجمیع ایده ها و ساخت نمونه اولیه فیزیکی از آنها بود.

تیم های مختلف این شرکت تا سال ها پیشرفت های اندکی در دستیابی به این ایده و پیاده سازی آن روی سرورها و دیگر تجهیزاتی داشتند که فیسبوک از سال 2011 میلادی به این طرف به صورت داخلی و بومی برای پایگاه های داده ای خود تولید می کرد تا اینکه فکر راه اندازی این آزمایشگاه به ذهن زاکربرگ خطور کرد.

در هر حال، به لطف محدوده 404، هر جنبه ای از فیسبوک که دربرگیرنده یک محصول یا سیستم باشد می تواند از جدیدترین و بهترین تجهیزات موجود در بازار بهره بگیرد.

تا تکمیل پروسه ساخت این آزمایشگاه زمان زیادی باقی نمانده و حالا تقریبا می توان گفت که وارد فاز عملیاتی شده است. البته در نظر داشته باشید که محدوده 404 تنها تاسیسات متعلق به فیسبوک نیست و آکیلس هم که زیرمجموعه آن است، یک آزمایشگاه سخت افزاری در نزدیکی سیاتل دارد و واحد Internet.org هم در یک پایگاه هوایی روی ساخت پهپادی به نام آکیلا کار میکند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ابراهیم معتمد
    ابراهیم معتمد | ۱۴ مرداد ۱۳۹۵

    یه جورایی خواسته بگه همچین جایی وجود نداره ارور ۴۰۴ در اینترنت

مطالب پیشنهادی