ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ربات بافنده دیوار رو
علمی

رباتی که با فیبر کربنی سازه های مختلف روی دیوار می بافد [تماشا کنید]

ربات ها هر روز کاربردهای عجیب تری پیدا می کنند. کارشناسان موسسه طراحی های رایانه ای از دانشگاه اشتوتگارت آلمان رباتی را ساخته اند که می تواند همانند یک عنکبوت از دیوار بالا رفته و با ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

ربات ها هر روز کاربردهای عجیب تری پیدا می کنند. کارشناسان موسسه طراحی های رایانه ای از دانشگاه اشتوتگارت آلمان رباتی را ساخته اند که می تواند همانند یک عنکبوت از دیوار بالا رفته و با استفاده از نخ های فیبر کربنی سازه های کاملاً جدید و عجیبی را روی دیوار ببافد.

ایده اصلی از طراحی چنین رباتی پایه گذاری یک «سامانه ساخت گروهی» بر مبنای مجموعه ای از ربات ها است؛ یعنی گروهی از ربات های کوچک بتوانند با کمک یکدیگر سازه ای بزرگ را در هر مکانی بنا کنند. به عنوان مثال در ویدیوی زیر خواهید دید که دو نمونه از این ربات ها همانند دو عنکبوت از دیوار بالا رفته و با کمک یکدیگر یک ننو از جنس تارهای فیبر کربن می بافند. سازه ای که بی شباهت به «دوایر جادویی اقلیدس» یا اسپیروگراف (Spirograph) نیست.

همان طور که در ویدیوی بالا مشاهده می کنید، عملکرد این ربات ها بسیار جالب است. آنها یک قرقره را مدام میان یکدیگر رد و بدل می کنند و هر کدام آن را یک یا دو بار به دور میخی که از قبل روی دیوار کوبیده شده، می چرخانند.

spiderbot-stuttgart

توانایی خزیدن این ربات ها روی دیوار و امکان همکاری آنها با یکدیگر، قابلیت های بسیاری را برای ساخت سازه های کاملاً نو در هر فضا و ارتفاع فراهم می کند. هدف بعدی تیم سازنده افزودن بر تعداد ربات های همکار و تلاش برای فراهم نمودن امکان کار روی سطوح متنوع تر و شرایط اقلیمی متفاوت است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • soroosh_hajiali
    soroosh_hajiali | ۱۵ مرداد ۱۳۹۵

    نخ فیبر کربن چیه دیگه!
    نخ کربنی!

مطالب پیشنهادی