ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

قسمت های جدید پوکمون، ماریو و زلدا در شش ماه ابتدایی عرضه NX منتشر خواهند شد

نینتندو همیشه به پشتیبانی نرم افزاری از کنسول های خود معروف بوده است. شاید این کمپانی از سوی استودیوهای شخص ثالث چندان پشتیبانی نشود ولی به واسطه انتشار بازی های گوناگون و معروف انحصاری توانسته این ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۳:۳۰

نینتندو همیشه به پشتیبانی نرم افزاری از کنسول های خود معروف بوده است. شاید این کمپانی از سوی استودیوهای شخص ثالث چندان پشتیبانی نشود ولی به واسطه انتشار بازی های گوناگون و معروف انحصاری توانسته این کمبود را جبران کند. خود Wii U هم با وجود فروش پایینش از دیدگاه نرم افزاری چیزی کم نداشت.

اکنون به نظر می رسد ژاپنی ها سعی دارند تا جا پای خود در این بخش را محکم کرده و شروعی طوفانی با NX داشته باشند. وب سایت MCV با اعتنا به منابع داخلی، گزارش داده نینتندو برنامه های زیادی پیرامون ماه های ابتدایی عرضه کنسول خود دارد. چون آن ها می خواهند تا شش ماه پس از عرضه NX، قسمت های جدید فرنچایزهای محبوب پوکمون، ماریو و زلدا را منتشر کنند.

تکلیف زلدا که معلوم هست. عنوان بعدی این سری با نام Breath of the Wild شناخته می شود که نمایش هایش تاکنون بازیکن های زیادی را به وجد آورده است. نینتندو گفته بود Breath of the Wild سال 2017 برای پلتفرم های Wii U و NX منتشر خواهد شد. بنابراین اگر گزارشات موجود رنگ و بوی حقیقت به خود بگیرند، حداقل بازه حدودی تاریخ انتشار را می دانیم.

ولی قسمت بحث برانگیز این گمانه زنی ها به قسمت های بعدی پوکمون و ماریو باز می گردد. خیلی از بازیکن ها دوست داشتند بار دیگر بازگشت سوپر ماریو گلکسی را ببینند، ولی متاسفانه نینتندو هیچ گاه عنوانی از این سری را برای Wii U منتشر نکرد. شاید نقش آفرینی بعدی ماریو همین سوپر ماریو گلکسی 3 باشد.

پوکمون هم چون این روزها بیشتر سر زبان ها افتاده، می تواند به محرک خوبی برای فروش NX تبدیل شود. هنوز چیزی مشخص نیست و امکان این که شاهد پورت Pokemon Sun/Moon هم باشیم هست. این عنوان سال جاری برای 3DS منتشر شد.

حدود یک هفته پیش بود که شایعات پیرامون NX با انتشار گزارشی از سوی یوروگیمر دوباره بالا گرفت. بر اساس اطلاعات به دست آمده، این کنسول ورای تصورات بازیکن ها بوده و نینتندو بار دیگر بازار پلتفرم های دستی را هدف قرار داده است. با این تفاوت که ژاپنی ها نیم نگاهی به کنسول های خانگی هم دارند. بدین معنی که می توانید NX را به تلویزیون متصل کرده و تجربه خود را با صفحه نمایشی بزرگ تر ادامه دهید.

با این گزارشات به نظر می رسد ژاپنی ها می خواهند تا دو بازار موجود را هدف قرار دهند. ولی پرسش اصلی اینجاست کنسول های دستی قدرت زیادی ندارند. بنابراین اگر از دیدگاه پلتفرم خانگی به قضیه نگاه کنیم آیا چنین چیزی به زیان NX تمام نمی شود؟ شاید نینتندو برای این معضل هم راه حل داشته باشد.

چون چند روز پیش پنتنی به دست رسید که نشان می داد ژاپنی ها به ساخت یک دیوایس خارجی روی آورده اند که می تواند قدرت پردازش بیشتری را به کنسول اضافه کند. جدا از این، بد نیست بدانید برخلاف شایعاتی که قبلا منتشر شده بود، نینتندو به سراغ کمپانی AMD نرفته و از چیپست Tegra 1 انویدیا استفاده خواهد کرد. در نهایت، NX ماه مارس سال آتی [اسفند-فروردین] عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی