ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سیستم تشخیص طعمه های کلیکی فیس بوک
تکنولوژی

اسلحه تازه فیسبوک برای مبارزه با طعمه های کلیکی

از دو سال پیش فیسبوک مبارزه خود بر علیه طعمه های کلیکی (clickbait) را در فید اخبارش آغاز کرده و جایگاه مطالبی که خوانندگان به محض کلیک روی آنها، از خواندنشان منصرف می شدند را ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

از دو سال پیش فیسبوک مبارزه خود بر علیه طعمه های کلیکی (clickbait) را در فید اخبارش آغاز کرده و جایگاه مطالبی که خوانندگان به محض کلیک روی آنها، از خواندنشان منصرف می شدند را تنزل داده است. همچنین امکان ملاحظه خلاصه ای از آنچه هر مطلبی ارائه می دهد را برای خوانندگان فراهم کرد. اما به نظر می رسد این تلاش ها کافی نبوده و حالا این شرکت در حال توسعه ابزاری است که به طور اتوماتیک کلمات کلیدی را در سرفصل هر نوشته ای بررسی و طعمه های کلیکی را شناسایی می کند.

سیستم شناسایی جدید برای تشخیص یک طعمه کلیکی، ابتدا سرتیتر مطالب را بررسی می کند تا تشخیص دهد آیا از ارائه اطلاعات خودداری شده، یا این که اطلاعات گمراه کننده نباشند.

به عنوان مثال این عناوین را در نظر بگیرید؛ «چگونه می توانید پوکمون های افسانه ای را در بازی پوکمون گو پیدا کنید» یا «رانندگی بدترین کاریست که می توانید انجام دهید.» ابزار جدید فیسبوک به مانند فیلترهای اسپم در سرویس های ایمیل به سرعت چنین عناوین گول زننده ای را شناسایی و رتبه آنها را در فید اخبار حساب کاربری شما به شدت تنزل می دهد.

این ابزار هنوز در مراحل ابتدایی کار خود قرار دارد و فیسبوک می بایست تا مدتی به اصلاح و ارتقای الگوریتم شناساگر آن بپردازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mahdi kh
    mahdi kh | ۱۵ مرداد ۱۳۹۵

    ایول بهشون خدایی?. ایشالا تلگرام هم همچین کاری انجام بده. خسته شدیم از تبلیغات?

مطالب پیشنهادی