ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل به هکرهای نرم افزارهای خود تا 200 هزار دلار جایزه می دهد

به صورت معمول، وقتی که یکی از نرم افزارها یا سایت اپل را هک کنید و گیر بیفتید، مطمئناً با شکایت اهالی کوپرتینو مواجه و مبلغ کلانی را به آن ها بدهکار خواهید شد. با ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

به صورت معمول، وقتی که یکی از نرم افزارها یا سایت اپل را هک کنید و گیر بیفتید، مطمئناً با شکایت اهالی کوپرتینو مواجه و مبلغ کلانی را به آن ها بدهکار خواهید شد. با این حال اپل به تازگی از برنامه جدیدی رونمایی کرده که قرار است به آنها در یافتن آسیب پذیری های نرم افزارهایشان، که سیستم عامل iOS را هم شامل می شود، کمک کند.

به گفته رییس بخش امنیت اپل، «ایوان کرستیک» (Ivan Krstic) که این خبر را در کنفرانس امنیت سایبری Black Hat اعلام نموده، اهالی کوپرتینو حاضر هستند مبلغ 200 هزار دلار را به افرادی که نرم افزارهایشان را هک کنند بپردازند. جالب است بدانید که مبلغ پرداختی اپل، از مبلغ تعیین شده از سوی دولت و کمپانی های خصوصی برای ایجاد نوعی در پشتی به محصولات اپل هم بیشتر است.

هکرها برای آن که بتوانند جایزه خود را دریافت نمایند، باید اثبات کنند که آسیب پذیری کشف شده، دری پشتی به دیوایس باز کرده و به خود او و دیگران اجازه می دهد تا به اطلاعات درون آیفون یا آیپد دسترسی داشته باشند. با این همه باید افزود که تمام هکرها قادر به همکاری در این برنامه که از ماه آتی میلادی آغاز می شود نخواهند بود.

در حال حاضر، به آن دسته از محققان امنیتی که پیش از این با اپل همکاری کرده اند اجازه داده شده تا روند هک را برای دریافت جایزه خود آغاز کنند. اما اپل گفته اگر کسی خارج از این تیم نوعی آسیب پذیری مهم را کشف کند، در نوشتن یک چک برای وی تعلل نخواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی