ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی ربات Feed Reader؛ دریافت خبرنامه ی وبسایت های مختلف در تلگرام

شاید دیده باشید که وبسایت های گوناگون در شبکه ی اجتماعی تلگرام کانالی ایجاد کرده و سپس مطالب منتشر شده روی وبسایت را در آن با کاربران خود به اشتراک می گذارند. آن ها از ...

سامان میرزا
نوشته شده توسط سامان میرزا | ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

شاید دیده باشید که وبسایت های گوناگون در شبکه ی اجتماعی تلگرام کانالی ایجاد کرده و سپس مطالب منتشر شده روی وبسایت را در آن با کاربران خود به اشتراک می گذارند. آن ها از این طریق هم کاربران خود را گوش به زنگ نگه داشته و هم با این روش، طیف وسیعی از کاربران تلگرام را به بازدید از وبسایت خود هدایت می کنند.

اما صد در صد می دانید که این کار هم به زمان نیاز داشته و هم نیازمند فردی است که مدیریت آن را بر عهده بگیرد. حال چه می شود اگر وبسایتی که هر روز به آن سر می زنید چنین امکاناتی را در اختیار نداشته باشد؟ اغلب ما به سبب گرفتاری های گوناگون ممکن است بسیار اندک و گاه گداری به سایت های مهم خبری سر بزنیم.

با پیشرفت تکنولوژی و ظهور شبکه های اجتماعی خلاق و نوآوری چون تلگرام، ربات ها نیز هر روز شکل و رنگ تازه ای به خود می گیرند. امروز و در یکی دیگر از سری معرفی ربات های تلگرام قصد داریم ربات feed_reader_bot@ را برایتان معرفی کنیم؛ رباتی که با گرفتن آدرس سایت مورد نظر شما درج آخرین مطالب و مقالات در آن وبسایت را به اطلاع شما می رساند.

برای دسترسی به این ربات کافی است از آیدی feed_reader_bot@ استفاده کرده و یا روی این لینک کلیک کنید.

احتمالاً با ورود به ربات زبان آن برای شما کمی گیج کننده به نظر می رسد. برای تغییر زبان آن به انگلیسی کافی است دستور lang/ را تایپ کرده و سپس گزینه ی English را انتخاب کنید.

ربات فید خوانی که امروز می خواهیم برایتان معرفی کنیم شامل گزینه های مختلفی است که به ترتیب وظایف آن ها را برایتان خواهیم گفت. اولین مورد گزینه ی Add Feed است.

Screenshot_20160805-172358

با انتخاب این مورد ربات از شما می خواهد آدرس سایتی که خواهان دریافت فیدهای آن هستید را وارد کنید. ما برای تست آدرس سایت دیجیاتو را وارد کردیم. بلافاصله پس از وارد کردن آدرس سایت نیز باید اسمی برای آن انتخاب کنید تا در بخش مدیریت فیدها با همان نام نمایش داده شود.

بد نیست بدانید برای آن که ربات فید خوان برایتان به درستی عمل کند، سایت مبدأ باید دارای لینک RSS معتبر باشد. ربات این موضوع را شخصاً بررسی کرده و سپس با نمایش پیغامی به شما می گوید که لینک وارد شده دارای URL معتبر هست یا خیر.

پس از وارد کردن سایت و معتبر شناخته شدن آن ربات از شما می پرسد که به چه نحوی مایل هستید خبرنامه های سایت مذکور به اطلاع شما برسد؟ برای پاسخ به این سوال 3 گزینه ی متفاوت در اختیار شما قرار می گیرد.

Screenshot_20160805-181949

اولین گزینه مربوط به ارسال خبرنامه در همه حال و پس از منتشر شدن هر مطلب در زمان واقعی آن است. دومین گزینه خبرنامه ها را در حافظه ی ربات ذخیره کرده و سپس همه ی مطالب را رأس ساعت 9 شب برای شما ارسال می کند.

اما اگر می خواهید به صورت خودکار خبرنامه ها را دریافت نکنید و برای دست یابی به آن ها به صورت دستی باشد سومین گزینه مورد مناسبی برای شما به شمار می رود.

در این حالت برای خواند خبرنامه ها باید گزینه ی Manage Feed را انتخاب کنید. پس از آن لیست وبسایت هایی که به ربات اضافه کرده اید نمایش داده می شود. در این بخش قادر هستید برای خواندن خبرنامه ها، تغییر نام، تغییر نوع ارسال خبرنامه و همچنین پاک کردن سایت موردنظرتان به ترتیب از دستورهای زیر که در زیر هر سایت قرار دارد، استفاده کنید:

  • feed_1/
  • nome_1/
  • freq_1/
  • del_1/

از طریق گزینه ی Help می توانید به بخش توضیحات راه پیدا کنید. همچنین اگر پیامی برای توسعه دهنده ی ربات دارید که به وسیله ی آن قادر است ربات خود را با پیشرفت مواجه سازد از گزینه ی Contact استفاده نمایید.

همانطور که پیش تر نیز گفتیم قصد داریم به صورت هفتگی ربات های مختلف را معرفی کنیم. پس این بهترین فرصت برای شماست تا اگر ربات جالب و جذابی می شناسید آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Yousof Jafari
    Yousof Jafari | ۱۵ مرداد ۱۳۹۵

    Perfect?

  • hashemir
    hashemir | ۱۵ مرداد ۱۳۹۵

    خوبه. منتهی یه مشکل داره. توی فید ریدرها فقط عنوان میاد که قابلیت کلیک به آدرس داره. در اینجا متن کوتاه هم همراهش میاد که باعث میشه اسکرول زیادی بکنیم.

    • منصور
      منصور | ۱۶ مرداد ۱۳۹۵

      موضوع ناقص بودن فیدها به فیدریدر ربطی نداره بلکه به روش کاملا احمقانه‌ای برمیگرده که مدیران وبلاگ‌های ایرانی منجمله دیجیاتو در پیش گرفتن و فید رو به عنوان مطلب خلاثه کردن.
      تنها علتی که من در حال حاضر از دیجیاتو استفاده می‌کنم تنبلی خودمه که وبلاگ‌های مشابه رو بررسی نکردم ببینم کدوم یکی فید مناسبی داره تا اونو وارد فیدریدرم کنم.

  • رضا H
    رضا H | ۱۵ مرداد ۱۳۹۵

    می توانید ربات ترفندای کامپیوترو بیاریید

مطالب پیشنهادی