ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل برای پس گرفتن ساعت های ورزشی خود فراخوان فوری صادر کرده است

شرکت اینتل روز چهارشنبه در واکنش به مشکل ایمنی ابزار های سلامتی برند Basis خود فراخوان منتشر کرده و به دارندگان این ساعت ها هشدار داده گجت مذکور ممکن است باعث بروز تاول و سوختگی شود. ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

شرکت اینتل روز چهارشنبه در واکنش به مشکل ایمنی ابزار های سلامتی برند Basis خود فراخوان منتشر کرده و به دارندگان این ساعت ها هشدار داده گجت مذکور ممکن است باعث بروز تاول و سوختگی شود. اینتل از دارندگان این ابزار خواسته است فوراً محصول خریداری شده ی خود را به این شرکت بازگردانند.

شرکت مذکور اظهار داشته در ازای بازگرداندن محصول فوق که ظاهراً مشکل داغ شدن بیش از حد دارد، مبلغ پرداخت شده را به طور کامل به خریداران باز خواهد گرداند.

این فراخوان که به گفته ی اینتل به صورت داوطلبانه انجام می شود، نشان دهنده ی عقب نشینی و شکست این شرکت در تنوع بخشیدن به کسب و کار خود و فرا تر بردن آن از صنعت رو به افول رایانه های شخصی است. گفتنی است اینتل Basis را در سال ۲۰۱۴ و به نقل از رسانه ها، به قیمت ۱۰۰ میلیون دلار خریداری کرده است.

ساعت فراخوان شده به نام Basis Peak اولین مدل از ساعت های هوشمند Basis است که پس از خریداری این شرکت توسط اینتل تولید شده است. این گجت پوشیدنی می تواند ضربان قلب، تعریق و تحرک بدنی فرد را اندازه گیری کند، و از برخی رقبای ساخت شرکت هایی نظیر Fitbit و Jawbone  پیشرفته تر محسوب می شد.

اما ظاهراً ساعت های Basis Peak مستعد داغ شدن بیش از حد هستند؛ مشکلی که می تواند باعث بروز سوختگی یا تاول روی پوست مچ دست کاربر شود. اینتل برای اولین بار این موضوع را در ماه ژوئن اعلام، و به دارندگان این دستگاه توصیه کرده بود به عنوان اقدامی پیشگیرانه استفاده از آن را کنار بگذارند.

با این حال، اینتل روز چهارشنبه از فراخوان الزامی تمام این ساعت ها و توقف خدمات آنلاین Basis Peak تا پایان امسال خبر داد. در فراخوان این شرکت آمده است: «امید داشتیم با یک به روزرسانی نرم افزاری بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم. اما متأسفانه علیرغم تمام تلاش ها، بدون لطمه زدن به تجربه ی کاربری دستگاه قادر به ارائه ی چنین راه حلی نیستیم. در نتیجه از شما می خواهیم ساعت Basis Peak خود و لوازم جانبی آن را به شرکت مرجوع کنید و بلافاصله تمام مبلغ پرداخت شده تان را پس بگیرید. این تصمیم دشواری بود، اما ایمنی و سلامت شما اولین اولویت ماست».

شرکت اینتل گفته از بروز سوزش، تاول، یا سوختگی پوست تعداد محدودی از کاربران در قسمت زیر بدنه ی ساعت مذکور آگاهی داشته است. به گفته ی شرکت مذکور، موارد اعلام شده ی سوختگی پوست یا تاول به دلیل استفاده از این ساعت ها، تا اوایل ماه ژوئن ۰.۲ درصد از ساعت های فروخته شده را در بر می گرفته است.

این فراخوان برای تمام ساعت های Basis Peak، فارغ از مدل یا تاریخ تولید آنها صادر شده است. گفتنی است قیمت ساعت های Peak از ۱۳۹ دلار تا ۲۹۹ دلار متغیر بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی