ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بررسی ابعاد طرح رجیستری موبایل در جلسات مشترک اتحادیه ها و دادستانی

ابراهیم درستی، رئیس اتحادیه ی موبایل و لوازم صوتی و تصویری با اشاره به برگزاری جلسه‌ ای با حضور اعضای اتحادیه‌ ها و دادستانی برای بررسی ابعاد طرح رجیستری موبایل و قاچاق این کالا خبر ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۰:۳۰

ابراهیم درستی، رئیس اتحادیه ی موبایل و لوازم صوتی و تصویری با اشاره به برگزاری جلسه‌ ای با حضور اعضای اتحادیه‌ ها و دادستانی برای بررسی ابعاد طرح رجیستری موبایل و قاچاق این کالا خبر داده و جزئیات این جلسه را تشریح کرده است.

هدف از اجرای طرح رجیستری موبایل که قرار بود از اول مرداد ماه به صورت قطعی اجرایی شود، مبارزه با قاچاق این کالا از طریق بهره گیری از یک سامانه ی ثبت کد های ترکیبی موبایل و سیم کارت اعلام شده است.

رئیس اتحادیه ی موبایل و لوازم صوتی و تصویری در این باره اظهار داشته: «در این جلسه اتفاق نظر اعضای اتحادیه‌ ها برای مبارزه با کالای قاچاق اعلام شد و تمامی اعضا معتقد بودند که مبارزه با کالای قاچاق باید در گلوگاه‌ ها و پیش از رسیدن به واحد های صنفی انجام شود تا آرامش در سطح بازار بر هم نخورد. از گلوگاه ورود کالا تا بازار تهران هزار کیلومتر فاصله است و باید شرایطی که باعث می‌‌ شود کالای قاچاق بدون مزاحمت این مسیر را طی کند و به بازار برسد از بین برود».

درستی راه اثربخش مبارزه با قاچاق را، از بین بردن انگیزه ی قاچاق دانسته و گفته است: «در زمینه ی تلفن همراه، تعرفه ی واردات یکی از انگیزه‌ های قاچاق است که کاهش تعرفه می‌ تواند این زمینه را از بین ببرد».

رئیس اتحادیه ی موبایل و لوازم صوتی و تصویری از کشف چند محموله ی موبایل قاچاق ظرف چند هفته ی گذشته خبر داده و در توضیح گفته است: «در پی تصویب اقدامات مبارزه با قاچاق تلفن همراه چندین محموله تاکنون در استان‌ های مختلف کشف شده که در این باره یک متهم که اقدام به توزیع موبایل های قاچاق با هولوگرام‌ های قاچاق می‌ کرد نیز بازدداشت شده است و کشف چند کانتینر موبایل قاچاق نشان می‌ دهد که این افراد خاطی برای نخستین بار اقدام به این کار نکرده‌ اند و پیش از این نیز در واردات قاچاق تجربه داشته اند».

رئیس اتحادیه ی موبایل و لوازم صوتی و تصویری نتیجه ی برگزاری این جلسات مشترک را مثبت ارزیابی کرده و از ادامه دار بودن این جلسات خبر داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی