ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر ارشد فناوری بخش اتومبیل های خودران گوگل از این شرکت جدا می شود

مغز متفکر پروژه ی اتومبیل های خوردان شرکت گوگل پس از هفت سال و نیم فعالیت در این شرکت از آن جدا می شود. Chris Urmson، مدیر ارشد فناوری، جدایی خود از شرکت گوگل را ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۳:۳۰

مغز متفکر پروژه ی اتومبیل های خوردان شرکت گوگل پس از هفت سال و نیم فعالیت در این شرکت از آن جدا می شود. Chris Urmson، مدیر ارشد فناوری، جدایی خود از شرکت گوگل را با این سخنان اعلام کرده است: «اکنون که حدود ۲.۹ میلیون کیلومتر مسافت توسط اتومبیل های خودران طی شده، به نظرم زمان آن فرا رسیده که از موقعیت خود کناره گیری کنم و به سراغ ماجراجویی بعدی بروم».

ظاهراً خود او نیز هنوز از مقصد بعدی اش خبر ندارد و اذعان داشته که به دنبال پروژه ی دیگری خواهد بود که بتواند برایش به دغدغه و چیزی فرا تر از یک شغل بدل شود.

گفتنی است تعدادی از اعضای با سابقه ی تیم اتومبیل های خودران گوگل نیز تصمیم مشابهی داشته اند. پروژه ی مذکور در سال ۲۰۰۹ به صورت محرمانه در گوگل آغاز به کار کرد، اما تیم آن در حال حاضر در لابراتوآر X شرکت مادر گوگل، یعنی آلفابت مستقر است.

بخش اتومبیل های خودران گوگل پاییز سال گذشته John Krafcik، از مدیران سابق هیوندایی را به عنوان مدیرعامل به استخدام خود در آورد، اما هنوز از مدل کسب و کار یا برنامه ای برای گسترش فناوری خود و فرا تر بردن آن از اتومبیل های آزمایشی فعلی پرده بر نداشته است.

Krafcik، روی اکانت توئیتر خود درباره ی جدایی ارمسون گفته است: «کریس یک همکار و یک رهبر فوق العاده است. به خاطر عشق و افتادگی اش از او ممنونیم و برایش در ماجراجویی های بعدی آرزوی موفقیت داریم».

سخنگوی پروژه ی اتومبیل های خودران گوگل نیز در همین باره گفته است: «۷ سال پیش این تصور که اتومبیلی بتواند بدون راننده مسیرش را طی کند، از حد یک ایده فرا تر نمی رفت. کریس برای این پروژه نیرویی حیاتی بوده و تیم را از مرحله ی مطالعه تا نقطه ای رسانده است که این فناوری نجات بخش به زودی به یک واقعیت تمام عیار تبدیل خواهد شد. او با گرم ترین آرزو های ما از گوگل جدا می شود».

جدایی های اخیر در حالی صورت می گیرند که یکی از مدیران گوگل به تازگی گفته است پروژه ی اتومبیل های خودران به فراغت از لابراتوآور X نزدیک است. معنای این گفته آن است که پروژه ی مذکور تقریباً آمادگی لازم برای جدا شدن از بخش پروژه های ویژه ی آلفابت و شروع فعالیت به عنوان یک واحد کسب و کاری مستقل را داراست.

گفتنی است ارمسون اظهار داشته که اعتقاد دارد پیش از آنکه پسر ۱۲ ساله اش به سن قانونی دریافت گواهینامه ی رانندگی برسد، فناوری اتومبیل های کاملاً خودران در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی