ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسخه ۹.۳.۴ پلتفرم iOS منتشر شد؛ اپل چند باگ کوچک را رفع کرده است

تنها دو هفته از ارائه وصله های امنیتی از سوی اپل و در قالب نسخه ی ۹.۳.۳ پلتفرم iOS می گذرد که این کمپانی تصمیم گرفته ورژن ۹.۳.۴ از پلتفرم یاد شده را منتشر نماید. البته ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

تنها دو هفته از ارائه وصله های امنیتی از سوی اپل و در قالب نسخه ی ۹.۳.۳ پلتفرم iOS می گذرد که این کمپانی تصمیم گرفته ورژن ۹.۳.۴ از پلتفرم یاد شده را منتشر نماید. البته جای نگرانی چندانی وجود ندارد، زیرا بر طبق شواهد موجود به نظر می رسد تهدید امنیتی بزرگی در نسخه ی پیشین وجود نداشته و شرکت مورد بحث در آپدیت تازه تنها چند باگ جزئی را رفع کرده.

اما در iOS 9.3.4 دقیقاً چه نقیصه ای مرتفع گشته؟ در لاگ تغییرات این نسخه ذکر شده اپل باگی را برطرف کرده که اجازه می داده است اپ های شخص ثالث کدهایی متفرقه با حق دسترسی به کِرنِل پلتفرم را اجرا نمایند. ضمناً مدیریت حافظه بهبود یافته و برخی از دیگر مشکلات مرتبط در همین زمینه نیز حل و فصل شده اند.

در رابطه با آپدیتی که در بالا از آن سخن گفتیم یک نکته ی جالب هم وجود دارد؛ تیم Pangu، یکی از فعال ترین گروه های کنونی در زمینه جیل بریکِ پلتفرمِ موبایلی اهالی کوپرتینو، ظاهراً اقدام به کشف باگ های نسخه ی پیشین iOS و گزارش آن به اپل کرده است.

بدیهی است که مطابق معمول و با انتشار نسخه ی ۹.۳.۴، کمپانی توسعه دهنده حفره ی قبلی که توسط گروه Pangu برای جیل بریک پلتفرم مورد استفاده قرار گرفته بود را مسدود کرده باشد. لذا در صورتیکه تمایل دارید جیل بریک کنونی دستگاه خود را حفظ نمایید می توانید فعلاً از به روز رسانی به این نسخه خود داری نمایید تا شاید در آینده راهکاری تازه ارائه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی