ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

پیش نمایش ب ام و سری 5 جدید؛ جانشین 528i های محبوب در بازار ایران

شرکت بی ام و آلمان با انتشار عکس هایی از پروسه ساخت نسل جدید سری 5 که با کد G30 خوانده خواهد شد و در ماه های آینده از آن رونمایی خواهد شد، شوق و ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

شرکت بی ام و آلمان با انتشار عکس هایی از پروسه ساخت نسل جدید سری 5 که با کد G30 خوانده خواهد شد و در ماه های آینده از آن رونمایی خواهد شد، شوق و اشتیاق خود را بیش از پیش نشان داده است.

سدان لوکس سایز متوسط بی ام و در نسل جدید خود با تغییرات جدیدی راهی بازار خواهد،گرچه نباید انتظار رونمایی از یک خودروی کاملا متفاوت با نسل قبلی را داشت و طراحی ظاهری آن قطعا نشان دهنده یک بی ام و سدان سایز متوسط خواهد بود.

اما بی ام و اعلام کرده است که پیشرفت های نسل جدید به نسبت نسل قبل محسوس خواهد بود، در عین این که اصالت آن حفظ خواهد شد.

2017-BMW-5-series-spy-photo-104-876x535

بیش ترین تغییرات در بخش ساختار یا همان شاسی خودرو خواهد بود، که رژیم سفت و سخت بی ام که با کمک آلومینیوم و فیبر کربن وزن کلی خودرو را حدود 100 کیلوگرم کاهش خواهد داد.

ارتقاء مصرف سوخت و آلودگی کمتر و همینطور تجربه رانندگی بهبود یافته که در این زمینه بی ام و قول سیستم فرمان الکتریکی جدیدی داده است تا لذت رانندگی با این خودرو را به حدی برساند که شایسته یک خودروی بی ام و نشان است.

2017-BMW-5-series-spy-photo-102-876x535

در زیر کاپوت نسل جدید موتورهای بی ام و که تحت نام های B48 (یک موتور 4 سیلندر) و B58 (یک موتور 6 سیلندر) توربو خواهند بود و احتمالا همانند نسل های قبل تر بی ام و همچون E39،  با نام های 530i و 540i خوانده خواهند شد.

موتور دیزلی همچون گذشته در این نسل هم استفاده خواهد شد و نسخه پلاگ-هیبرید جدید هم دریچه ای به روی اتومبیل های آینده خواهد بود.

2017-BMW-5-series-spy-photo-101-876x535

در مورد قوی ترین مدل که تحت نام 550i خوانده خواهد شد اطلاعات بسیاری در دست  نیست، اما شایعات خبر از حضور یک موتور 4 لیتری V-8 به جای موتور 4.4 لیتری V-8 نسل قبل می دهند.

گل سرسبد این سری همچون سری های گذشته مدل  گل سرسبد این سری همچون سری های گذشته مدل M خواهد بود که حداقل دارای قدرتی معادل 600 اسب بخار خواهد بود.

2017-BMW-5-series-spy-photo-108-876x535

گرچه معرفی این مدل بعد از چند ماه به نسبت رونمایی از مدل استاندارد خواهد بود و احتمالا هم مدل گرن توریزمو که حالتی استیشن مانند دارد  به همین وضعیت از آن رونمایی خواهد شد. به احتمال بسیار از نسل جدید سری 5 در نمایشگاه دیترویت 2017 رونمایی خواهد شد.

گفتنی است که نسل فعلی ب ام و سری 5 در کشورمان فروشی فوق العاده را تجربه کرده است و در نبود رقبایی چون آئودی و جگوار و با توجه به عرضه اندک سری های E CLASS مرسدس بنز و لکسوس سری GS، در نسخه 528i بدل به محبوب ترین سدان لوکس اسپرت بازار شده است.

این در حالیست که ب ام و 528i با موتور 2.0 لیتری توربو 4 سیلندر یک خودرو متوسط در میان مدل های مختلف سری 5 به حساب می آید اما با توجه به قوانین سخت گیرانه گمرک برای منع واردات خودروهای لوکس (با موتور های بیش از 2.5 لیتر) سریعترین مدل سری 5 قابل عرضه در بازار کشورمان محسوب می شود.

bmw 5

528i ب ام و با چنین مشخصاتی قادر به شتاب گیری صفر تا صد کیلومتر ظرف 6 الی 6.5 ثانیه است و از این نظر نسبت به تمامی رقبا برتری داشته و به نوعی سریعترین سدان صفر کیلومتر در بازار کشورمان محسوب می شود.

با این تفاسیر انتظار می رود نسل بعدی سری پنج نیز شانس عرض اندام و تکرار موفقیت نسل قبل را در بازار خودروهای لوکس کشورمان داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • M Hossein
    M Hossein | ۱۶ مرداد ۱۳۹۵

    سریعترین سدان موجود تو این کلاس تو کشور 528i نیست!
    حتی هیوندای جنسیس ۲۰۱۱ هم شتاب ۶ ثانیه ای داره دیگه چه برسه به بنز و بقیه.

    • سپهر زنگنه
      سپهر زنگنه | ۱۶ مرداد ۱۳۹۵

      سریعترین سدان صفر کیلومتر...

مطالب پیشنهادی