ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

کمپانی Valve تکنولوژی سیستم ردیابی HTC Vive را با توسعه دهندگان به اشتراک گذاشت

با وجود این که از والو به عنوان یکی از توسعه دهندگان هدست HTC Vive نام برده می شود ولی این کمپانی از فضای رقابتی همیشگی خارج شده و سعی دارد تا دانش واقعیت مجازی ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

با وجود این که از والو به عنوان یکی از توسعه دهندگان هدست HTC Vive نام برده می شود ولی این کمپانی از فضای رقابتی همیشگی خارج شده و سعی دارد تا دانش واقعیت مجازی خود را با دیگر شرکت های شخص ثالث به اشتراک بگذارد. اگر به خاطر داشته باشید، چند ماه پیش خبری منتشر شد که نشان می داد دارنده شبکه استیم سیستم نگهبان Chaperone را به هدست واقعیت مجازی آکلیس ریفت آورده است.

آکیلس بیشتر روی یک تجربه نشسته تمرکز دارد و به واسطه این سیستم می توانید هنگام قدم زدن هم از قابلیت های هدست لذت ببرید. اکنون آن ها دوباره دست به کار شده و سیستم ردیابی سه بعدی HTC Vive را با کمپانی های شخص ثالث به اشتراک گذاشته اند.

بنابراین توسعه دهندگان سخت افزاری می توانند تحت نام تجاری SteamVR Tracking، سنسورهایی که روی هدست و کنترلرهای Vive هست را خریداری کرده و در ساخته های خود به کار ببرند: «SteamVR Tracking به عنوان یک راه گشای سخت افزاری/نرم افزاری به دیوایس های شما اجازه می دهد تا بداند در چه موقعیتی قرار گرفته است.»

نکته جالب تر اینجاست استفاده از SteamVR Tracking هیچ هزینه دیگری نداشته و نیازمند دریافت نام تجاری با پرداخت پول نیستید. چون والو دانش این تکنولوژی را رایگان به دیگران داده است. ناشر هف لایف امید دارد تا اشتراک سیستم ردیابی HTC Vive، بتواند بازار واقعیت مجازی را رونق بخشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی