ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دبیر شورای عالی فضای مجازی: «هک تلگرام صحت نداشت»

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی با رد کردن هک کاربران تلگرام گفته است: «براساس طرحی که در دستور کار داریم به زودی سرور شبکه های اجتماعی خارجی به داخل ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۳:۴۵

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی با رد کردن هک کاربران تلگرام گفته است: «براساس طرحی که در دستور کار داریم به زودی سرور شبکه های اجتماعی خارجی به داخل منتقل می شود».

وی در ادامه ی توضیحات خود افزوده است: «هک تلگرام صحت نداشت و تا کنون هم این موضوع تأیید نشده است، ولی نرم افزار تلگرام برای حمله مناسب است. این شبکه وب بیس است و قابلیت خزش دارد؛ همچنین نرم افزار تلگرام، اپن سورس است که همین موارد شرایط را برای نفوذ و به خطر انداختن حریم خصوصی مردم در تلگرام فراهم می کند».

دبیر شورای عالی فضای مجازی می افزاید: «در واقع نرم افزار های این چنینی پلتفرم مناسبی برای هک هستند. لذا بایستی کسانی که از این پلتفرم استفاده می کنند به حریم خصوصیشان توجه کنند. باید کاربران فرض را بر این بگیرند که اطلاعاتشان در دسترس دیگران قرار می گیرد».

فیروزآبادی بر پایه ی همین دلایل، امیدوار است به زودی شاهد ظهور شبکه های اجتماعی بومی یا انتقال سرور های شبکه های اجتماعی خارجی به داخل کشور باشیم.

گفتنی است رئیس پلیس فتا نیز پیش از این از امن نبودن پیام رسان تلگرام صحبت کرده و از کاربران خواسته بود از این پیام رسان استفاده نکنند.

ایشان در خصوص علت تأخیر در انتقال سرور های تلگرام به داخل، علیرغم اولتیماتوم های قبلی، اذعان داشته است: «آوردن این سرور ها به کشور کار ساده ای نیست. متجاوز از ۱۰۰۰ سرور کار تلگرام را برای کشور ایران انجام می دهد؛ هندل کردن ۲۰ میلیون کاربر که اطلاعات صوتی تصویری و متنی را برای مدت طولانی نگهداری و پردازش می کنند، دشوار است».

فیروزآبادی در عین حال اظهار داشته است که برای تحقق این موضوع، به دیتا سنتر مناسبی نیاز خواهد بود که در حال حاضر شاید امکان فراهم کردن آن در داخل کشور وجود نداشته باشد. وی گفته است: «این کار نیاز به زمان دارد. در حال حاضر تلگرام اعلام تمایل رسمی کرده که سرورش را به داخل کشور بیاورد. البته به دنبال اعلام ما تعداد زیادی از شبکه های خارجی اعلام آمادگی کردند که سرور هایشان را به کشور بیاوریم اما چون این موضوع در حد مذاکره است نمی توانیم نامی از آنها ببریم».

دبیر شورای عالی فضای مجازی در خصوص سیاست های این شورا برای تولید محتوای بومی افزوده است: «در حال حاضر قسمت بزرگی از تولید محتوایی که در فضای مجازی کشور انجام می شود در چارچوب شبکه های اجتماعی است و چون این شبکه ها از خارج از کشور تأمین می شوند، شاخص های تولید محتوای ما در داخل کشور راضی کننده نیست. امیدواریم با آمدن سرورها به داخل کشور، ۵۰ درصد فضای مجازی بومی شود. متاسفانه در حال حاضر شبکه ی اجتماعی داخلی که نیاز های مردم را فراهم کند نداریم. البته دو شبکه ی اجتماعی بیسفون و سروش در حال افزایش کیفیت هستند که امیدواریم تا شهریور ماه به استاندارد های لازم برسند».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • سعید
    سعید | ۱۶ مرداد ۱۳۹۵

    چرا انقدر مهم شده سرور تو ایران باشه مگه مهم سرور ها کجا باشن مهم این که سرور ها امن باشن قرار نیست طرف بر در بزنه تق تق سلام من امدم اطلاعات سرور ببرم
    اصلا مگه سرور های داخل ایران که با سخت افزارهای مشکل دار چینی ساخته شدن امن هستن لطفا رجوع کنید به ممنوعیت واردات بعضی از قطعات چینی به امریکا به دلیل ایراد امنیتی سخت افزاری به منظور جاسوسی

    تنها دلیلش اینه که احتمالا اقا زاده ها میخوان بزنن تو کار سرور مشتری ندارن نمونش سرور های روسی که مال یه اقازاده روسه و اجبارها تو روسیه
    وگرنه خود اقایون بهتر از ما میدونن که سرورهای وطنی قدرت بالا وردن سایت های داخلی ندارن نمونش اموزش پرورش و سایت سناد

  • ایمان Asgharpour
    ایمان Asgharpour | ۱۶ مرداد ۱۳۹۵

    ینی اینا نمیفمن که اگه سرورش بیاد تو ایران مردم دیگه استفادهدنمیکنن؟ ینی واقعا نمیفمن یا خودشونو زدن؟ دوست من مردم به شما اعتماد ندارن که از داخلی استفاده نمیکنن چون همونو میکنین مدرک میکوبین تو سرش

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی