ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عینک فوق سبک و آیرودینامیک جدید Nike برای دوندگان المپیک

تک تک وسایلی که برترین دونده های جهان قرار است از آنها استفاده کنند باید با هدف راحتی و سازگاری حداکثری با سرعت طراحی شده باشند. در همین راستا شرکت Nike و سازنده ی آلمانی شیشه و ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۷:۳۰

تک تک وسایلی که برترین دونده های جهان قرار است از آنها استفاده کنند باید با هدف راحتی و سازگاری حداکثری با سرعت طراحی شده باشند. در همین راستا شرکت Nike و سازنده ی آلمانی شیشه و لنز یعنی Zeiss، با الهام گرفتن از آناتومی بدن انسان، عینک جدیدی برای دوندگان المپیک ریو طراحی کرده اند که بدون نیاز به لولا، دور سر ورزشکار بسته می شود.

عینک جدید نایکی به نام Wing، از موادی سبک و در عین حال مستحکم ساخته شده و ظاهراً در طراحی آن از تاندون های دست و پا الهام گرفته شده است؛ آن هم به گونه ای که کمترین تماس را با سطح سر و صورت ورزشکار داشته باشد.

عینک مذکور برای کاستن از اصطکاک و فشار بر بخش های خاصی از سر دونده، شیشه ای بزرگ تر از عینک های معمول دارد که شقیقه ها را نیز در بر می گیرد و در انتها به یک بند سیلیکونی متصل می شود که به تقسیم یکنواخت وزن آن دور سر ورزشکار کمک می کند. البته وزنی که از آن صحبت می کنیم در حد ۲۶ گرم است و احتمالاً به سختی روی سر و صورت حس می شود.

از جمله دیگر ویژگی های طراحی اغراق شده ی این عینک، می توان به نگهدارنده ی سیلیکونی و منعطف بینی و هواکش های کوچک و شیار دار تعبیه شده روی آن برای خنک و خشک نگه داشتن پیرامون چشم ها و جلوگیری از بخار کردن شیشه اشاره کرد. البته برچسب قیمت آن را نیز نباید فراموش کرد. گفتنی است از دیروز عینک جدید نایکی، با قیمت ۱۲۰۰ دلار روی سایت این شرکت در دسترس دیگر علاقمندان قرار گرفته است.

Nike-sassocie-à-Zeiss-pour-sortir-une-nouvelle-paire-de-lunette.3 nike-wing-sunglasses-3

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • yasinyasemi
    yasinyasemi | ۱۶ مرداد ۱۳۹۵

    اوففف

مطالب پیشنهادی