ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فروش مودم های نسل چهار ثابت ایرانسل آغاز شد

پس از ارائه ی نسل چهارم اینترنت همراه ایرانسل برای اولین بار در کشور، این شرکت از ارائه ی اینترنت نسل ۴ ثابت برای کاربران خانگی و شرکتی خبر داد. سرویس جدید ایرانسل در واقع ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۰:۴۰

پس از ارائه ی نسل چهارم اینترنت همراه ایرانسل برای اولین بار در کشور، این شرکت از ارائه ی اینترنت نسل ۴ ثابت برای کاربران خانگی و شرکتی خبر داد. سرویس جدید ایرانسل در واقع آخرین نسل اینترنت ثابت در جهان به شمار می رود که بسیاری از محدودیت های نسل های قبلی اینترنت ثابت در آن برطرف شده است. به اطلاع شما می رسانیم که فروش رسمی مودم های این فناوری جدید نیز آغاز شده است. در ادامه توجه شما را به بیانیه ی رسمی ایرانسل در این خصوص جلب می کنیم:

با بهره‌ برداری رسمی از گسترده‌ ترین سرویس TD-LTE در ایران، فروش مودم‌ های اینترنت نسل چهار ثابت خانگی و اداری ایرانسل آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، مودم‌ های مخصوص نسل چهارم اینترنت ثابت خانگی و اداری (TD-LTE) در دو نوع داخلی و بیرونی طراحی شده و هر دو همراه با سیم‌ کارت ارائه شده‌ اند. مودم‌ های داخلی (Indoor) برای استفاده در منازل و شرکت‌ ها ارائه می‌ شوند، در حالی که مودم‌ های فضای بیرونی (Outdoor) برای سازمان‌ های بزرگ، فضا های عمومی و مجتمع‌ های مسکونی مناسب‌ ترند.

همچنین پیش‌ شماره ی 09411 از سری سرشماره‌ های ایرانسل در شبکه ی TD-LTE به کار می‌ رود. سیم‌ کارت‌ های ویژه ی این سرویس، صرفاً جهت ثبت‌ نام و شناسایی در شبکه کاربرد دارند و امکان استفاده جهت مکالمه و ارسال پیامک توسط آنها وجود ندارد. مشترکان ایرانسل می‌ توانند با استفاده از بسته‌ های تشویقی ویژه ی ۱ ماهه، ۳ ماهه، ۶ ماهه و سالانه که برای این سرویس در نظر گرفته شده است از خدمات آن استفاده کنند.

برای خرید سرویس TD-LTE، مشترکان ایرانسل می‌ توانند به مراکز اختصاصی فروش و خدمات و یا نمایندگی‌ های فروش و خدمات ایرانسل مراجعه کنند و یا به صورت غیرحضوری از طریق تماس با شماره ی 600 از خطوط ایرانسل یا 09366000000 از سایر خطوط و نیز از طریق خرید اینترنتی اقدام کنند. برای تهیه ی بسته‌ های ویژه ی این سرویس نیز مشترکان ایرانسل می‌ توانند علاوه بر مراجعه ی حضوری به مراکز اختصاصی فروش و خدمات و نیز نمایندگان فروش و خدمات ایرانسل در شهر های تحت پوشش، به صورت غیرحضوری و از طریق وب‌سایت رسمی ایرانسل، برنامه ی کاربردی ایرانسل من (My Irancell) و کد های دستوری USSD نیز اقدام کنند.

مزیت TD-LTE در مقایسه با فناوری‌ های ثابت موجود

فناوری‌ های اینترنت ثابت قدیمی، شامل Dial-Up، DSL و WiMAX هستند. هر یک از این فناوری‌ ها به دلیل مشکلاتی از جمله سرعت بسیار کم، نیاز به استفاده از خط تلفن ثابت، هزینه ی بالا به دلیل نیاز به پرداخت اشتراک اینترنت و هزینه ی خط تلفن مورد استفاده (در سرویس Dial-Up)، نیاز به ظرفیت خالی در مرکز مخابرات منطقه، نیاز به استفاده از خط تلفن ثابت و بدون امکان جابجایی و محدود به مکان خاص (در سرویس DSL) و محدودیت سرعت و فناوری قدیمی (در سرویس WiMAX) به طور کامل پاسخگوی نیاز کاربران و مشترکان امروزی نیستند.

این در حالی است که اینترنت نسل چهار ثابت یا TD-LTE در حقیقت آخرین نسل اینترنت ثابت است و بهترین گزینه ی بی‌ سیم برای تأمین اینترنت سازمان‌ ها، مؤسسات و شرکت‌ های تجاری و همچنین منازل مسکونی به شمار می‌ رود. این سرویس در مقایسه با سایر سرویس‌ های موجود اینترنت ثابت از جمله Dial-up، ADSL و WiMAX تجربه ی سرعت بسیار بالاتری را برای کاربر به ارمغان می‌ آورد و محدودیت‌ هایی مانند فناوری قدیمی، محدودیت مکانی و عدم امکان جابجایی مودم، نیاز به استفاده از خط تلفن و لزوم وجود ظرفیت خالی در مرکز مخابرات منطقه را برطرف کرده و از پایداری بالایی در آپلود و دانلود برخوردار است.

گسترده‌ ترین سرویس اینترنت نسل چهار ثابت (TD-LTE) در ایران، چهارشنبه ۱۳ مرداد ماه ۹۵ توسط ایرانسل در شهر های اراک، اردبیل، ارومیه، ایلام، بجنورد، بندرعباس، بوشهر، بیرجند، خرم‌آباد، رشت، زاهدان، زنجان، ساری، سمنان، سنندج، شهرکرد، قزوین، قم، کرمان، کرمانشاه، گرگان، مشهد، همدان، یاسوج و یزد به صورت رسمی و تجاری به بهره‌ برداری رسید. این فناوری همزمان با هفته ی دولت در مراکز استان‌ های باقی‌ مانده ی دیگر نیز به بهره‌ برداری تجاری خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۸ مرداد ۱۳۹۵

    اینطور که من متوجه شدم این نوع از اینترنت سرعتش از اینترنت 4g فعلی خودشون کمتره.
    فقط خدا کنه این سرویس جدید باعث گرون شدن بسته های اینترنت 3g/lte سیمکارتهای ایرانسل نشه

    • reza_zarchi
      reza_zarchi | ۱۸ مرداد ۱۳۹۵

      قیمت بسته هاش هم با توجه به میزان حجم و شرایط استفاده گرون تر از بسته های lte سیمکارتشه.

  • lohrasbi
    lohrasbi | ۱۷ مرداد ۱۳۹۵

    علیرضا با چی تو 3 ساعت 6 0 گیگ دانلود میکنی؟؟من با سیمکارت 5ساعت 10 گیگ دانلود میکنم شبانه

  • alirezarz62
    alirezarz62 | ۱۷ مرداد ۱۳۹۵

    من با گوشی هات اسپات میزنم در ضمن بسته نامحدود نداره ثابتش ولی گوشی داره که شبا تو ۳ ساعت نزدیک ۵۰ تا ۶۰ گیگ دان میکنم (گیمر ها حجم دانلودشون بالاست)

    • حسن زاده
      حسن زاده | ۱۸ مرداد ۱۳۹۵

      اولا ادای گیمرارو در نیار که گیمرا خالی بند نیستن بعدشم اگه واقعا 60 گیگ دانلود میکنی بفرست واسه گینس ثبت کنن اونجا هم بگو گیمری?

  • بهداد
    بهداد | ۱۷ مرداد ۱۳۹۵

    یه مودم تی پی لینک گرفتم Archer MR200 از این دو آنتنا که دریافتش عالی هست یه خط ایرانسل هم انداختم . سرعت از 100 k تا 1.5 مگ متغیره ... این منطقه هم رایتل هم ایرانسل آنتن دارن به نسبت . فعلا که کارم رو راه انداخته البته بسته های ایرانسل ارزونتره گمونم افتاد گیگی دو تومن ... بستش 65 تومنی بود.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی