ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نیسان به دنبال فروش کسب و کار خود در زمینه تولید باتری ماشین های الکتریکی است

نیسان سال ها قبل همکاری اش را با شرکتی به نام NEC آغاز کرد و واحدی به نام utomotive Energy Supply, را راه اندازی نمود که کارش تولید باتری برای ماشین های الکتریکی است. حالا ظاهرا این کمپانی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۷:۳۰

نیسان سال ها قبل همکاری اش را با شرکتی به نام NEC آغاز کرد و واحدی به نام utomotive Energy Supply, را راه اندازی نمود که کارش تولید باتری برای ماشین های الکتریکی است. حالا ظاهرا این کمپانی رویکردی تازه را در پیش گرفته و آنطور که منابع آگاه به نشریات Nikkei و Reuters گفته اند، خودروساز ژاپنی مورد بحث در نظر دارد سهام خود از این واحد را به فروش برساند.

ظاهرا نیسان به  این نتیجه رسیده که خرید باتری از تامین کنندگان بیرونی به مراتب برایش ارزان تر تمام می شود. البته هنوز مشخص نیست که مشتری این کسب و کار چه شرکتی است، با این همه، برخی خبرها از مذاکرات این شرکت با پاناسونیک و «برخی کمپانی های خارجی» از جمله چشم بادامی های چینی حکایت دارند.

البته روشن است که به این زودی ها اظهار نظر رسمی از سوی نیسان در این باره مطرح نمی شود؛ با این حال، شرکت مورد بحث علیرغم آنکه این احتمال را به کلی رد نکرده، اظهار نموده که این شایعات و خبرها صرفا «ارزیابی» هستند و «برپایه هیچگونه بیانیه رسمی مطرح نشده اند». پاناسونیک و NEC هم از هرگونه اظهار عقیده در این باره خودداری کرده اند.

در هر صورت، با نگاهی کلی به اوضاع و شرایط نیسان می توان گفت که فروش واحد تولید باتری آن تصمیمی عقلانی به نظر می آید؛ بازار باتری های لیتیومی-یونی مرتبا رقابتی تر می شود و همین امر باعث شده که حتی نامدارانی مانند سونی هم به فکر فروش کسب و کار خود به شرکت هایی بیافتند که از عهده پرداخت این هزینه ها بر می آیند و می توانند با حاشیه سود پایین تر هم کنار بیایند.

اگر نیسان و شریک تجاری اش تصمیم به فروش این کسب و کار بگیرند آنگاه خریدار احتمالی از نفوذ بسیار خوبی در دنیای حمل و نقل الکترونیک برخوردار خواهد شد.

همانطور که احتمالا می دانید پاناسونیک همکاری نزدیکی در زمینه باتری ماشین با تسلا دارد و اگر بتواند کسب و کار یکی دیگر از پشگامان مطرح خودروهای الکتریکی را از آن خود کند، آنگاه به وزنه ای بسیار سنگین در این زمینه بدل می شود.

اما شرکت های غیر ژاپنی هم می توانند با خرید کسب و کار نیسان در بخش باتری، برای خود جای پای محکمی در این صنعت پیدا کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سامان
    سامان | ۱۹ مرداد ۱۳۹۵

    مستقیم ربطی به موضوع نداره ولی تکنولوژی بکار رفته در باتری ها نیا به یه جهش اساسی داره، اینقدر که در پردازنده ها مثلا به شکل مستمر نسل های جدید میاد بیرون اما در صنعت بانری سازی خبری نیست

مطالب پیشنهادی