ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بلومبرگ: آیفون بعدی اپل با دوربین دوگانه و کلید هوم 3D Touch همراه می شود

اپل آماده می شود تا در ماه آینده، جایگزینی برای آیفون 6s و نمونه پلاس آن رونمایی کند. موبایل های بعدی اپل، دستگاه هایی خواهند بود که اگرچه از سخت افزاری قوی تر شده و ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

اپل آماده می شود تا در ماه آینده، جایگزینی برای آیفون 6s و نمونه پلاس آن رونمایی کند. موبایل های بعدی اپل، دستگاه هایی خواهند بود که اگرچه از سخت افزاری قوی تر شده و همچنین از دوربینی بهتر بهره می برند، ولی طراحی آنها به گونه ای است که تفاوت چندانی با آیفون 6 و 6s در آنها مشهود نخواهد بود.

در همین بین، خبرگزاری بلومبرگ با عنوان مطلب فوق می نویسد: «تنها ویژگی متمایز کننده میان نسل بعدی با نسل کنونی، وجود ماژول دوربین دوگانه در آیفون بزرگ تر و همچنین کلید فیزیکی هوم است که حالا از نو مهندسی شده و می تواند فشاری که به آن وارد می کنید را تشخیص داده و بنابر آن، عملکردی خاص داشته باشد. در کنار موارد یاد شده، طبق گفته افراد آگاهی که نخواسته اند نام شان فاش شود، اپل درگاه هدفون را نیز از آیفون بعدی اش حذف خواهد کرد.»

iphonesixS-0

آیفون همچنان بزرگترین منبع درآمد اپل به شمار می رود و فروش تلفن های هوشمند نیز در دو دوره سه ماهه اخیر، مطابق میل شرکت یاد شده پیش نرفته. در نتیجه بازخورد مثبت کاربران در خصوص این تلفن هوشمند در دوره سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۶، برای اپل اهمیت بسیار بالایی خواهد داشت.

در کنار همه این مسائل، گفته می شود که اپل در ۲۰۱۷، که دهمین سالگرد تولد آیفون است، تصمیم دارد طراحی موبایل خود را به شکل کامل تغییر دهد. همین مسئله موجب می شود تا از این پس، شاهد چرخه به روز رسانی ۳ ساله در زمینه طراحی آیفون باشیم.

ثبت تصاویری بهتر

iphonesixS (39)

بلومبرگ به نقل از شخصی که با نمونه اولین آیفون بعدی کار کرده، می نویسد دوربین دوگانه ای که بر بدنه آیفون بزرگتر قرار گرفته، تصاویری روشن تر به همراه جزییات بیشتری را به ثبت می رساند. هر دو سنسور هر کدام به شکلی جداگانه و با رنگ های مختلف تصویر را ثبت می کنند و سپس دستگاه یک تک شات را از ترکیب دو شات، تولید می کند.

این شخص همچنین بیان نموده که سیستم دوربین دوگانه، باعث می شود تا در شرایط نوری کم، تصاویر بهتری به ثبت برسد. این در حالیست که نسخه کوچکتر آیفون، قرار نیست از چنین سیستمی بهره گیرد.

کلید فیزیکی هوم

iphonesixS (35)

اپل تصمیم دارد در هر دو نمونه آیفون بعدی، کلید فیزیکی هوم را تغییر دهد. نمونه کنونی کلید هوم، حرکتی مکانیکی دارد که به داخل موبایل فرو می رود.

اما نمونه ای که در موبایل بعدی جای می گیرد، صرفاً به میزان فشاری که به آن وارد می کنید حساسیت نشان داده و حرکت نمی کند، بلکه حرکت کردن را با یک ویبره کوچک برای شما شبیه سازی می کند. این ساز و کاری است که اپل پیشتر نیز در صفحه ترکپد مک بوک های جدیدش به کار گرفته بود و حالا می خواهد از آن در موبایل پرطرفدارش استفاده کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • سینا اکبری
    سینا اکبری | ۱۸ مرداد ۱۳۹۵

    واقعا هر سال که آیفون های جدید میخواد معرفی بشه تو کل اینترنت اینقدر درموردش خبر های جور و واجور منتشر میکنن که آدم دیگه حالش بهم میخوره.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی