ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تغییر استراتژی مهندسی فراری؛ استفاده از پلت فرم مشترک در دستور کار قرار گرفت

اتومبیل های اسپرت و سوپر اسپرت ایتالیایی از بهترین مثال ها برای هندلینگ و عملکرد عالی هستند. در این بین ساخته های فراری از گذشته تاکنون جایگاه ویژه ای در بین علاقه مندان به هیجان ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

اتومبیل های اسپرت و سوپر اسپرت ایتالیایی از بهترین مثال ها برای هندلینگ و عملکرد عالی هستند. در این بین ساخته های فراری از گذشته تاکنون جایگاه ویژه ای در بین علاقه مندان به هیجان داشته و همواره عملکردی تحسین برانگیز از خود نشان داده اند.

دلیل این امر را می توان مهندسی فوق العاده بالای بخش های فنی اتومبیل های این شرکت از جمله موتور و شاسی دانست. حال خبر می رسد که اسب سرکش ایتالیایی قصد دارد سرکش تر شود!

Ferrari Platform (11)

طبق گزارش منتشر شده در Automotive News، فراری و کمپانی Altair با همکاری هم در حال کار بر روی پلت فرمی ماژولار هستند که در خودروهای آینده به کار گرفته خواهد شد.

خودروهایی که با استفاده از این پلت فرم ساخته می شوند، 15 درصد سبک تر بوده و عملکرد بهتری خواهند داشت، همچنین انتظار می رود لرزش، صدا و استحکام ساختاری این خودروها نسبت به نسخه های قبلی 20 درصد بهبود یابد.

Ferrari Platform (8)

طراحان و مهندسین Altair در مرکز توسعه اتومبیل های فراری در ایتالیا در حال همکاری با همتایان خود هستند. این کمپانی علاوه بر فراری با تعداد زیادی از خودروسازان مطرح دیگر پروژه های مشترکی درباره طراحی و مهندسی بخش های مختلف دارد.

Ferrari Platform (15)

طراحی یک پلت فرم ماژولار به فراری کمک خواهد کرد که زمان توسعه خودروهای خود را کاهش داده و از قسمت های مشترک بیشتری در محصولات خود استفاده کند.

به نظر می رسد نسل بعدی فراری کالیفرنیا اولین مدلی باشد که از پلت فرم ماژولی در ساخت آن بهره گرفته خواهد شد. بر اساس گمانه زنی ها انتظار می رود این اتومبیل سال آینده معرفی و ارایه شود.

Ferrari Platform (16)

گفتنی است که کمپانی Altair در سال 1985 تاسیس شده و مقر آن در ایالت میشیگان قرار دارد. این کمپانی با 2000 کارمندی که دارد در 22 کشور جهان در زمینه مهندسی محصولات، طراحی صنعتی و رهبری پروژه های عظیم فعالیت دارد.

نکته جالب این خبر شاید این باشد که حتی پر سود ترین خودروساز جهان نیز به فکر کاهش هزینه ها و استفاده از پلت فرم مشترک برای محصولات خود افتاده، راهکاری که سال هاست توسط خودروسازان اقتصادی نظیر فولکس واگن و تویوتا دنبال می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Dead TriGGeR ? ولی زاده
    Dead TriGGeR ? ولی زاده | ۱۸ مرداد ۱۳۹۵

    به نظر من استفاده از پلتفرم مشترک برای شرکت ثروتمند و جا افتاده ای مثل فراری اشتباهه

    • مهمان ناخوانده11
      مهمان ناخوانده11 | ۱۹ مرداد ۱۳۹۵

      داداش اولا فراری انچنان ثروتمند نیس و در سال بیش از 5000تا 7000تا ماشین نمی فروشه البته ثروتمند و جا افتاده هس و مثلا مثل شرکت های المانی و امریکایی فروش نجومی نداره چون محصولات خاصی میسازه...در مورد این یه مورد هم این پلت فرم ها ماژولارن و قابلیت انعطاف بیشتری دارن و به نطر من میتونند بهتر عمل کنند...

  • sokot
    sokot | ۱۸ مرداد ۱۳۹۵

    ادم عکس این ماشینا رو نگاه میکنه عشق میکنه
    ولی وقتی از فاز تخیل در بیای میبینی یک ۴۰۵ سرسیلندر ترکیده بعد سه ماه گرفتن اونم صفر تو تعمیرگاه داره لالایی میکنه

مطالب پیشنهادی