ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاربران موبایل تنها از 5 اپلیکیشن به صورت منظم استفاده می کنند

وجود میلیون ها اپلیکیشن برای پلتفرم های مختلف مانند iOS، اندروید، بلک بری، ویندوز موبایل و غیره بسیار هیجان انگیز به نظر می رسد، هرچند گاهی اوقات یافتن نرم افزار مورد نیاز در این دریای ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۱:۴۵

وجود میلیون ها اپلیکیشن برای پلتفرم های مختلف مانند iOS، اندروید، بلک بری، ویندوز موبایل و غیره بسیار هیجان انگیز به نظر می رسد، هرچند گاهی اوقات یافتن نرم افزار مورد نیاز در این دریای عظیم، کاری دشوار خواهد بود.

جالب است بدانید تحقیقات نشان می دهند تقریباً 80 درصد از زمان کاربران اسمارت فون صرف استفاده از تنها 5 اپلیکیشن می شود و حتماً حدس زدید که این رتبه های برتر به اپلیکیشن های پیام رسان و اجتماعی اختصاص دارند.

ظاهراً خدمات پیام رسانی بیش از همه مورد نیاز کاربران بوده و تجربه لذت بخشی را برای آنها رقم می زند، اما دیگر اپلیکیشن های کاربردی، عمدتاً نادیده گرفته می شوند.

«سار هاریباکتی» در مقاله اخیر خود در «Chatbots Magazine» می گوید:

تحقیقات نشان می دهند کاربران اسمارت فون به طور معمول تنها از 5 اپلیکیشن به صورت منظم استفاده می کنند. بنابراین با اینکه توسعه دهندگان نرم افزاری هر روز اَپ های جدیدی را به بازار عرضه می نمایند، اما تنها تعداد کمی از آنها مورد استفاده قرار می گیرند. دلیل وضعیت فوق، این است که بخش ناچیزی از اپلیکیشن های کنونی در سبک زندگی میلیون ها انسان جای می گیرند و به نیازهای متعدد و مهم آنها پاسخ می دهند.

طبیعتاً بخش مهمی از نیازهای افراد، ماهیت اجتماعی دارد و این موضوع چندان عجیب نیست. بنابراین اپلیکیشن های اجتماعی و پیام رسان بیشترین کاربرد را در بین مردم دارند. همچنین می بینیم طی سال های اخیر، با وجود پیشرفت های عظیم سخت افزاری و نرم افزاری در صنعت اسمارت فون، بیشتر کاربران به زیر و رو کردن مارکت های مختلف برای یافتن برنامه های جدید و جالب علاقه ندارند و صرفاً از اَپ های شناخته شده قبلی بهره می گیرند.

او معتقد است شرکت های توسعه دهنده باید در این زمینه پیشگام شده و اپلیکیشن هایی تولید کنند که در قالبی ساده، بخش بیشتری از نیازهای روزمره کاربران را برآورده سازند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • سامان
    سامان | ۱۹ مرداد ۱۳۹۵

    کاملا موافقم، دیجیاتو، دیجیکالا، بامیلو، دیوار، قبل از پاک کردن شبکه های اجتماعی، تلگرام و واتزاپم بود

  • qwerty
    qwerty | ۱۸ مرداد ۱۳۹۵

    یکی از اون پنج تا برای من اپلیکیشن دیجیاتو هست.?

مطالب پیشنهادی