ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاسیو با رویکردی نوین به بازار دوربین های 360 درجه وارد می شود

همان طور که می دانید کمپانی های مختلفی مانند گوپرو، سامسونگ، فیسبوک و دیگران اقدام به تولید دوربین های 360 درجه کرده اند. به تازگی شرکت ژاپنی کاسیو نیز به جرگه آنها پیوسته، اما رویکردی ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

همان طور که می دانید کمپانی های مختلفی مانند گوپرو، سامسونگ، فیسبوک و دیگران اقدام به تولید دوربین های 360 درجه کرده اند. به تازگی شرکت ژاپنی کاسیو نیز به جرگه آنها پیوسته، اما رویکردی تازه را پیش گرفته است.

محصول جدید کاسیو با نام EX-FR200 از طراحی منحصر به فرد و ماژولار بهره می گیرد: دوربینی که دو بخش مجزای لنز/حسگر را کنترل می کند. البته همانند دیگر محصولات این حوزه، دوربین فوق از ویژگی های ضد آب، ضد انجماد و ضد ضربه نیز برخوردار است.

بدنه این دستگاه تقریباً شبیه یک اسمارت فون به نظر می رسد و صفحه نمایش بزرگ LCD یک سمت آن را کاملاً اشغال کرده. در حالت عادی، ماژول لنز در قسمت جلوی بدنه دوربین قرار گرفته و تصویربرداری در حالت استاندارد را ممکن می سازد، ضمن اینکه می توان لنز را چرخاند و به قسمت بالای بدنه منتقل کرد، تا «حالت سلفی» فعال شود.

البته ضرورتی ندارد که لنز به بدنه متصل باشد، بلکه می توان آن را در هر مکانی قرار داد و با استفاده از بخش اصلی از طریق وای-فای یا بلوتوث عملیات ثبت تصاویر را کنترل نمود، ضمن اینکه با استفاده از گیره مخصوص، می توان لنز را تقریباً روی هر سطحی در زوایای مختلف مستقر کرد.

حالت های مختلف خروجی در حالت تک-لنزی در اختیار کاربر قرار می گیرد که از میان آنها می توان به نمای «چشم ماهی» 180 درجه با رزولوشن 3888×3888 پیکسل، حالت پانوراما با رزولوشن 1864×7456 پیکسل، و نمای فوق عریض 208 درجه ای اشاره کرد.

casio_360degree_camera_1

اما در حالت لنز دوگانه، دو ماژول مشابه به هم متصل می شوند و دو لنز در حالت پشت به پشت یکدیگر قرار می گیرند. در این وضعیت، تصاویر 360 درجه و ویدئوهایی به دست می آیند که می توان آنها را با استفاده از اپلیکیشن موبایل Exilim Album یا نرم افزار دسکتاپ Exilim 360 Viewer به ویدئوهای 360 درجه تبدیل کرده و آن را بر روی یوتوب یا پلیرهای مخصوص منتشر کرد.

casio_360degree_camera_2

همچنین در اپلیکیشن موبایل، حالت نمایش چندبخشی وجود دارد که می توانید یک ویدئو را از زوایای مختلف تماشا کنید.

با این تفاسیر، ظاهراً این دوربین چندکاره و جان سخت می تواند جایگاه مناسبی را در بین ماجراجویان کسب نماید. EX-FR200 در اواسط سپتامبر سال جاری میلادی در ژاپن به بازار عرضه شده و کاسیو قصد دارد ماهیانه 5000 دستگاه از آن را تولید نماید، البته شرایط عرضه جهانی محصول فوق هنوز مشخص نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی