ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دوربین جدید ناسا، مشکلات رایج به هنگام ضبط تصاویر آهسته را برطرف می کند [تماشا کنید]

ناسا به تازگی تولید دوربین جدیدی را به پایان رسانده که می تواند به لطف دامنه داینامیکی بالاتر از سابق، تصویر احتراق موتورهای موشک را به صورت آهسته ضبط نماید. این دوربین جدید High Dynamic ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۴۵

ناسا به تازگی تولید دوربین جدیدی را به پایان رسانده که می تواند به لطف دامنه داینامیکی بالاتر از سابق، تصویر احتراق موتورهای موشک را به صورت آهسته ضبط نماید. این دوربین جدید High Dynamic Range Stereo X یا به صورت خلاصه، HiDyRS-X نامیده شده و سازمان فضایی مورد اشاره برای اولین بار تصاویر به دست آمده به کمک آن را منتشر کرده است.

در کلیپ سه دقیقه ای منتشر شده از سوی ناسا، می توان لحظه احتراق موشک Space Launch System را با جزییات فراوان مشاهده کرد. در مقام توضیح باید گفت که مشکل اصلی هنگام فیلمبرداری از چنین لحظاتی، میزان درخشش بسیار زیاد آتش است. در این صورت، فیلمبردار تنها دو راه پیش روی خود می بیند؛ یا نور را از منبع نوری مورد نظر دریافت کند که به تاریک شدن دیگر بخش های تصویر منجر می شود، یا نور را از دیگر بخش های تصویر دریافت کنند که در این صورت منبع نوری اصلی، شکلی سفید و بدون جزییات به خود خواهد گرفت.

image

دوربین HiDyRS-X با توجه به قابلیت ضبط تمام جزییات تصویر در یک شات، این مشکل را حل کرده است. در واقع در حالی که در دوربین های پرسرعت معمولاً نوردهی را از یک منبع دریافت می نمایند، HiDyRS-X می تواند این مشکل را با استفاده از چند منبع نوری مختلف برطرف کند. در نهایت این اکسپوژرها در ویدیویی با دامنه داینامیک بالا ادغام می شوند و ویدیوی نهایی، شبیه به جلوه های ویژه یکی از فیلم های پرهزینه هالیوودی به نظر می رسد.

اگرچه ویدیوی ضبط شده از سوی ناسا بسیار چشم نواز به نظر می رسد اما این سازمان فضایی گفته که دوربین مورد اشاره هنوز با نواقصی همراه است. برای مثال، تایمر خودکار دوربین به درستی کار نکرده و به همین جهت تیم ناسا، قادر به ثبت لحظه جرقه زدن موشک نبوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی