ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پیدا کردن کروم بوک گم شده
تکنولوژی

کروم بوک های گم شده نیز در صورت اتصال به پلی استور گوگل، قابل ردیابی هستند

Device Manager سیستم عامل اندروید، یکی از قابلیت های بسیاری مفیدی است که می تواند در مواقع اضطراری بسیار سودمند باشد. با استفاده از این سرویس می توانید گجت اندرویدی گم شده خود را پیدا ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ | ۰۱:۰۰

Device Manager سیستم عامل اندروید، یکی از قابلیت های بسیاری مفیدی است که می تواند در مواقع اضطراری بسیار سودمند باشد. با استفاده از این سرویس می توانید گجت اندرویدی گم شده خود را پیدا کنید، دسترسی به سیستم عاملش را مسدود ساخته و یا اطلاعات آن را از راه دور پاک نمایید. حال یافته جدیدی نشان می دهد که لپ تاپ های کروم بوک هم، در صورتی که به پلی استور گوگل متصل باشند، مانند موبایل ها و تبلت های اندروید قابل ردیابی خواهند بود.

به نظر می رسد که بهره مندی کروم بوک ها از چنین قابلیتی به نحوی اتفاقی بوده است. در واقع امکان اتصال به گوگل پلی و در نتیجه در اختیار قرارگرفتن Android Device Manager برای کاربران کروم بوک ها، به طور خودکار قابلیت ردیابی و کنترل از راه دور این گجت ها را نیز فراهم می کند.

در مورد عملکرد این سرویس ها باید بگوییم، تست های انجام شده نشان می دهند که به راحتی می توان از طریق سرویس ADM، کروم بوک مفقود شده را روی نقشه پیدا کرد، اما ظاهرا برخی دیگر از قابلیت های آن مثل زنگ خوردن دستگاه، عمل نمی کنند. با این وجود، همچان می توانید لپ تاپ خود را قفل و اطلاعات آن را به طور کامل پاک کنید.

همان طور که در بالاتر به آن اشاره کردیم، لازمه استفاده از این قابلیت مفید، اتصال کروم بوک به سرویس پلی استور گوگل است. در حال حاضر تنها سه مدل از کروم بوک های موجود از چنین امکانی برخوردار هستند: کروم بوک پیکسل مدل ۲۰۱۵، کروم بوک فلیپ ایسوس و مدل R11 شرکت ایسر. باقی مدل ها می بایست تا زمان عرضه عمومی قابلیت پشتیبانی از نرم افزارهای اندرویدی برای سیستم عامل کروم، منتظر بمانند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی