ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

روزانه یک میلیون مشترک اپراتورهای دیگر از شبکه همراه اول استفاده می کنند

همراه اول به منظور گراميداشت روز خبرنگار و سالروز عرضه اولين سيم كارت در ايران، میزبان خبرنگاران در مراسم «شبي با اصحاب رسانه» بود. اپراتور اول تلفن همراه کشور به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار و ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۶:۱۳

همراه اول به منظور گرامیداشت روز خبرنگار و سالروز عرضه اولین سیم کارت در ایران، میزبان خبرنگاران در مراسم «شبی با اصحاب رسانه» بود. اپراتور اول تلفن همراه کشور به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار و ۱۹ مرداد بیست و دومین سالروز آغاز عرضه سیم کارت در ایران، با حضور بیش از ۱۶۰خبرنگار فعال در رسانه های کشور، مراسمی جهت گرامیداشت این دو رویداد مهم برگزار کرد.

مهندس وحید صدوقی مدیرعامل همراه اول در این مراسم ضمن خیر مقدم به اصحاب رسانه که طی این سالها همراه این اپراتور بوده اند، گزارش مختصری از فعالیت های این اپراتور ارائه داد.

وی با بیان اینکه طی ۱۸ سال ابتدایی راه اندازی شبکه همراه اول ۳۴ عنوان و در طی چهار سال اخیر ۹۵ عنوان محصول و خدمت ارائه شده است، گفت: این موضوع نشان دهنده این است که همراه اول در برنامه پنج ساله راهبردی خود محصولاتی متناسب با نیاز مشترکین خود ارائه می دهد.

صدوقی در ادامه با اشاره به استقبال از سیم کارت های دائمی همراه اول با توجه به طرح فروش اقساطی و همچنین باندلینگ صورت گرفته، گفت: سیم کارت های واگذار شده همراه اول در خرداد ماه امسال از مرز ۸۰ میلیون گذشت و در سه ماهه اول سال، ۲.۵ میلیون مشترک جدید جذب کرد که از این رقم ۱۸۷ هزار سیم کارت دائمی و ۲ میلیون و۲۵۴ هزار سیم کارت اعتباری است. وی همچنین با اشاره به واگذاری ۳۰۰ هزار سیم‌کارت دانش‌آموزی از تلاش همراه اول برای توجه به دغدغه والدین در این بخش یاد کرد.

مدیرعامل همراه اول در ادامه به وضعیت رومینگ ملی در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر روزانه ۲۸۹ هزار مشترک ایرانسل و ۶۶۹ هزار مشترک رایتل از شبکه همراه اول استفاده می کنند که در مجموع این رقم به بیش از ۹۰۰ هزار مورد رسیده و در روزهای تعطیل از مرز یک میلیون هم می‌گذرد و این موضوع نشان دهنده پوشش گسترده شبکه این اپراتور است.

وی با بیان اینکه همراه اول ۵۹ درصد سهم بازار را در اختیار و حجم سنگینی از برنامه توسعه را در یک سال آینده دارد، در خصوص آخرین وضعیت پوشش این اپراتور گفت: هم اکنون  ۱۲۴۲ شهر (۱۰۰درصد شهرها) و ۶۱۷۲۲ روستا (۸۶.۹ درصد روستاها) و بیش از ۷۰ هزار کیلومتر از جاده های کشور و در مجموع ۹۶.۵ درصد پوشش جمعیتی کشور تحت پوشش شبکه همراه اول است. ضریب نفوذ اپراتور اول ۷۸.۵ درصد و ارتباط رومینگ بین الملل آن با ۲۷۰ اپراتور در ۱۱۲ کشور جهان برقرار است.

مدیرعامل اپراتور اول با اشاره به توسعه شبکه باند پهن (نسل سه و چهار) اظهار داشت: با توجه به اینکه تلفن همراه بیش از ۹۰ درصد مشترکین نسل سه را پشتیبانی می کند، اولویت همراه اول توسعه نسل سه بوده است و تاکنون ۷۵۰۰ سایت نسل سه راه اندازی شده که بزرگترین شبکه نسل سه در کشور است.

وی با بیان اینکه هم اکنون شبکه نسل سه و چهار در ۱۰۵۶ شهر و دهستان کشور  توسعه پیدا کرده، گفت: ۳۱۸ سایت نسل ۴ راه اندازی شده که در سال جاری برنامه سنگینی برای توسعه شبکه این نسل نیز داریم.

pic (1)

صدوقی با اشاره به رشد بالای ترافیک دیتا در شبکه همراه اول گفت:‌ در فروردین ۹۲، ترافیک دیتا ۸۷ ترابایت بوده که در تیر ماه امسال به ۱۸۳۴۱ ترابایت رسیده است که رشد ۲۱۱ برابری را در طی سه سال شاهد بودیم. از فروردین امسال تا تیرماه نیز ترافیک ۱.۵ برابر شده و تقاضای سنگینی از سوی مشترکین وجود دارد. با توجه به روند رشد مصرف دیتا پیش‌بینی می‌شود در سال جاری، درآمد این بخش به بیش از ۲۰ درصد از کل درآمد عملیاتی افزایش یابد.

مدیرعامل همراه اول در ادامه گفت: تا پایان فاز هفت، ۳۱ هزار سایت راه اندازی می شود که شامل ۱۰ هزار سایت نسل سه و ۱۰ هزار سایت نسل چهار است و تمامی ۱۱ هزار سایت نسل دو همراه اول نوسازی کامل می شود. بر این اساس، به روزترین و جوان ترین تجهیزات شبکه تلفن همراه کشور را نیز خواهیم داشت.

صدوقی با بیان اینکه در سه ماهه اول امسال درآمد شرکت ۲۶۶۳ میلیارد تومان و ۷۴۶ میلیارد تومان سود خالص آن بوده است و در بین شرکت های بورسی از لحاظ درآمدی بهترین هستیم، گفت: ارزش هر سهم همراه اول در طی سه ماه گذشته و بعد از مجمع عمومی این شرکت حدود ۲۰ درصد رشد کرده است.  

وی با اشاره به اینکه بعد از خصوصی سازی علی رغم اینکه سهم دولت کم شده اما منافع آن بیشتر شده است، گفت: سال گذشته ۵۱۶۵ میلیارد تومان به خزانه دولت واریز شده و مجموع پرداختی ما در طی ۷ سال گذشته و پس از خصوصی سازی ۲۵ هزار و ۸۷۳ میلیارد تومان بوده که ۴۷۴ درصد رشد پرداختی به دولت را شاهد هستیم.

صدوقی با بیان اینکه همراه اول در دو دوره متوالی در جشنواره فاوا رتبه نخست اپراتورهای تلفن همراه کشور را به دست آورده است، گفت: متاسفانه تاکنون نتایج فاوای امسال اعلام نشده و ما همچنان منتظر اعلام نتایج هستیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • علیرضا
    علیرضا | ۲۴ مرداد ۱۳۹۵

    یعنی رقابت به تمام معنا شدیده...امروز دیدم تو تلویزیون تبلیغ کرد <>
    در جوابی به افشای اطلاعات کاربران برای جمع کاربر?

  • pop_0098
    pop_0098 | ۲۰ مرداد ۱۳۹۵

    همراه اول یعنی واقعا یعنی همراه اول هست بعد که بشناسی دیگه میری دنبال همراه درست حسابی چون همراه اولت دزد هست و پیر خدمات دوران عصر اهن را خدمات میده

  • Reza Rafati
    Reza Rafati | ۱۹ مرداد ۱۳۹۵

    الان ترادبرد کنیم از خدمات دو اپراتور میتونیم بهره مند شیم یا فقط آنتن دهیش؟

  • Reza Rafati
    Reza Rafati | ۱۹ مرداد ۱۳۹۵

    آقا یه سوال...

  • mohammad
    mohammad | ۱۹ مرداد ۱۳۹۵

    یعنی واقعا همراه اول مزخرفه ..... . فقط دزدی!!!?

مطالب پیشنهادی